شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 88802
منبع : خبرگزاری تسنیم

قم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد؛رتبه نخست مدیریت بحران کرونا به قم رسید

قم نيوز : استاندار قم گفت: همراهی مردم و مسئولان زمینه‌ساز موفقیت‌های بیشماری در مدیریت کرونا شده است، به‌طوری‌که در قم در وضعیت زرد قرار داریم و امید است به‌زودی به وضعیت سفید و سبز برسیم.
قم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد؛رتبه نخست مدیریت بحران کرونا به قم رسید
قم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد؛رتبه نخست مدیریت بحران کرونا به قم رسید
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست صبح امروز در مراسم تودیع و معرفی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، نقطه عطف تاریخ انقلاب است و در این روز ملت ایران در مقابل تجاوزات بعثی‌ها ایستادگی کرده و توانستند تجاوزات مرزی را پس بگیرند و تمامیت ارضی را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی است که با تلاش فراوان حفظ می‌شود افزود: مردم کشور ما در مقابله با کرونا در صحنه حاضر بودند و به همراه کادر درمانی و مدافعان سلامت همچون روزهای دفاع مقدس جان‌فشانی کردند.

استاندار قم تصریح کرد: امروز در دنیا ایران به‌عنوان یک الگو مطرح شناخته می‌شود و ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستادهای استانی و به‌ویژه قم فعالانه و آگاهانه به میدان آمدند و هیچ‌گونه کمبودی را احساس نکردیم و تاب‌آوری نظام سلامت و تاب‌آوری اجتماعی را حفظ کردیم که همراهی مردم و مسئولان زمینه‌ساز موفقیت‌های بیشماری در مدیریت کرونا شد، به‌طوری‌که در قم در وضعیت زرد قرار داریم و امید است به‌زودی به وضعیت سفید و سبز برسیم.

وی با تأکید بر اینکه قم در ارزیابی‌های انجام‌شده در مدیریت بحران موفقیت خوبی داشته است و رتبه نخست کشوری را در مبارزه با کرونا از آن خود کرده است، خاطرنشان کرد: قدم‌های آگاهانه و خیرخواهانه زیادی در این راه برداشته شد و در ماه مبارک رمضان نیز مردم در مواسات و همدلی اقدامات ارزشمندی داشته‌اند.

استاندار قم با قدردانی از تلاش هلال‌احمر در مدیریت بحران به‌خصوص مدیرعامل سابق گفت: خدمات هلال‌احمر فرامرزی و فراانسانی است و فراتر از مرزها در مدیریت بحران‌ها به ایفای نقش می‌پردازد و بی‌هیچ مرزبندی در اوج بحران‌ها و اقدامات پیشگیرانه و امدادی و حمایتی حضوری مؤثر در مأموریت‌های قرار دارد.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر دارای مسئولیت‌پذیری اجتماعی زیادی در دل حوادث و بحران‌هاست، یکی از قابلیت‌های مهم در این سازمان پرورش انسان‌های توانمند و کارآمد است و خوشحالیم با ارتقای مدیریت و مؤلفه جانشین پروری، این مسیر به‌خوبی پیموده شود.

سرمست انتخاب مدیرعامل جدید هلال‌احمر قم را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: جایگاه قم و جمعیت هلال‌احمر متفاوت‌تر از سازمان‌های دیگر است و می‌طلبد از سطح ملی حمایت شویم، قم شهری زیارتی است و سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر و مسافر هستیم و این جمعیت زائر نیاز به خدمات بهداشتی و رفاهی دارد و باید شرایطی ایجاد شود که خدمت به زائران به‌خوبی دیده شود.

استاندار قم اظهار داشت نباید در سرانه به جمعیت یک‌میلیون و 300 هزار نفری بپردازیم و جمعیت شناور را باید در برنامه‌ریزی‌ها موردتوجه قرار دهیم و از طرفی مسئولان ملی به این امر توجه داشته باشند، قم استانی مواصلاتی بین 17 استان کشور است و مأموریت‌های مضاعف را در سازمان‌های خدماتی و اورژانسی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر مأموریت‌هایی را انجام می‌دهد که مختص قم نیست و به سرریز استان‌های دیگر نیز خدمت‌رسانی می‌کنیم و باید در اعتبارات به این امر توجه شود گفت: آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی در قم به لحاظ مسئولیت اجتماعی برای سازمان‌ها، بار مضاعفی را ایجاد می‌کند و جمعیت هلال‌احمر نیز از این موضوع جدا نیست و لازم بوده در این مسئولیت هلال‌احمر نیز تمهیداتی در سطح کلان اندیشیده شود.

سرمست خاطرنشان کرد: در قم حوادث و بحران‌های مختلفی از جمله سیل و زلزله و غیره را پشت سر گذاشته‌ایم، اما با همت جوانان و سازمان هلال‌احمر و مردم همه را به‌خوبی پشت سرگذاشتیم و قم در همه کشور مثال‌زدنی است، در هلال‌احمر این ویژگی‌ها موردتوجه قرار بگیرد و گل‌فشان در مسئولیت جدید توجه ویژه‌ای به خواستگاه قم داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0cdc.w6dcxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما