شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 88803
منبع : خبرگزاری تسنیم

خدمات اتوبوسرانی قم از 10 خرداد با 7 خط از سرگرفته می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از راه‌اندازی مجدد خطوط اتوبوسرانی از تاریخ ۱۰ خردادماه خبر داد.
خدمات اتوبوسرانی قم از ۱۰ خرداد با ۷ خط از سرگرفته می‌شود
خدمات اتوبوسرانی قم از ۱۰ خرداد با ۷ خط از سرگرفته می‌شود
به گزارش قم نیوز امیر یزدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به لزوم راه‌اندازی ناوگان اتوبوسرانی و مطالبه مردم در این زمینه اظهار داشت: یکی از تصمیمات مهم و کلیدی ستاد مبارزه با کرونا استان تعطیلی موقت ناوگان اتوبوسرانی بوده و در رعایت قرنطینه خانگی تأثیر بسیاری داشته است.

وی راه‌اندازی مجدد خطوط اتوبوسرانی را با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا دانست و افزود: با توجه به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا خطوط اتوبوسرانی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی با شرایط ویژه‌ای دوباره راه‌اندازی شده و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم آغاز به کار ناوگان اتوبوسرانی را از شنبه 10 خرداد اعلام کرد و گفت: ناوگان اتوبوسرانی از تاریخ 10 خردادماه با هفت‌خط اصلی برای تسهیل دررفت و آمد شهروندان و مطالبه مردم بعد از راه‌اندازی بیشتر مشاغل راه‌اندازی می‌شود.

وی انتخاب ابتدایی راه‌اندازی خطوط را با  خطوط اصلی نام برد و گفت: خط 4 نبوت-پردیسان، خط5  قلعه کامکار – پردیسان، خط 6 نبوت- امامزاده ابراهیم (ع) – مسجد مقدس جمکران، خط 9 توانیر- خیام- خیابان امام(ره)- خیابان جمهوری- یزدانشهر تعدادی از این خطوط است.

یزدی ادامه داد: خط 10 میدان شهید محلاتی- خیابان 15 خرداد-خیابان شاهد، خط 103 پارکینگ شرقی- پردیسان، خط 2 که به‌صورت شعاعی حرکت کرده و از مرجعیت – بنیاد- خیابان شهید کریمی- شهید منتظری هفت‌خطی است که در ابتدا راه‌اندازی شده است.

وی ساعت کاری اتوبوس‌ها را ساعت 7 صبح تا 21 شب اعلام و شرایط استفاده از آن را بیان کرد: قوانین مشخص‌شده مانند استفاده اجباری از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها اصولی است که باید مردم به‌صورت جدی رعایت کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم حذف پرداخت نقدی را یکی دیگر از الزامات استفاده از ناوگان اتوبوسرانی دانست و تأکید کرد: شهروندان با دیدن هر گونه تخلف به‌ویژه پرداخت و دریافت کرایه نقدی را به سامانه 137 اعلام و کد اتوبوس را اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تخلف پرداخت و دریافت کرایه نقدی باجه‌های فروش و شارژ از روز چهارشنبه 7 خردادماه آماده ارائه خدمات بوده و شهروندان می‌توانند به این باجه‌ها مراجعه کنند.

یزدی در پایان آسیب‌های شیوع ویروس کرونا را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا یکی از بخش‌هایی که در جامعه دچار آسیب شده است بخش خصوصی طرف قرارداد با سازمان اتوبوسرانی است.

وی یکی از دغدغه‌های سازمان را آغاز به کار این بخش از اتوبوس‌ها دانست و ابراز کرد: با توجه به آسیب‌های واردشده به بخش خصوصی در ماه‌های گذشته اولویت سازمان آغاز فعالیت با شروع به کار اتوبوس‌های این بخش توسط سازمان بوده که  برنامه‌ریزی لازم برای آن انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تأکید کرد: اتوبوس‌های جدید با راه‌اندازی سایر خطوط در صورت ضرورت و تقاضای سفر در مجموعه ناوگان اتوبوسرانی فعال خواهند شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgw797.ak97z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما