سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 88842
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
دبیر دومین کنگره ملی شعر فاطمی ؛

زمان ارسال آثار به کنگره ملی شعر فاطمی تا هفتم خرداد ماه تمدید شد

قم نيوز : یزدانی گفت: زمان ارسال اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر فاطمی با توجه به درخواست شاعران تا فردا هفتم خردادماه تمدید شد.
زمان ارسال آثار به کنگره ملی شعر فاطمی تا هفتم خرداد ماه تمدید شد
زمان ارسال آثار به کنگره ملی شعر فاطمی تا هفتم خرداد ماه تمدید شد
به گزارش قم نیوز رضا یزدانی دبیر دومین کنگره ملی شعر فاطمی گفت: هنر متعهد برآمده از نهاد انسان دغدغه‌مند است و هنرمند به‌صورت ذاتی انعکاس دهنده اعتقادات و اتفاقات پیرامون خود است، از این رو با حساسیت به جزئیات می‌نگرد و زیبایی‌ها را کشف می‌کند و در آفرینش‌های هنری خود منعکس می‌کند.

دبیر دومین کنگره ملی شعر فاطمی افزود: شعر ولایی از پربسامدترین قطعه‌های پازل موضوعی در زبان فارسی است و چه زیباست که این نگاه زیبا و شاعرانه در سرودن از عمیق‌ترین و ماناترین آموزه‌های دینی قرار بگیرد و آنچه بر صفحات دل‌ها نقش می‌بندد اشعاری در مدح و منقبت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) باشد.

یزدانی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شعر فاطمی ادامه داد: زمان ارسال اثر به دبیرخانه دومین کنگره ملی شعر فاطمی با توجه به درخواست شاعران و با استقبال از این دوره، تا فردا هفتم خردادماه تمدید شد.

دبیر دومین کنگره ملی شعر فاطمی بیان کرد: اگر چه عمر چکامه‌ها و سروده‌هایی که به پیشگاه آن حضرت تقدیم شده و فاخرترین آن‌ها این افتخار بزرگ را داشته‌اند که در کتیبه‌های ضریح مطهر و نیز دیواره‌های دو صحن مطهر از زائران این بانوی بزرگوار دلربایی کنند، بیش از حدود سه سده نیست، ولی کیفیت این آثار ولایی در مقایسه با آثار منظوم و مرتبط با دیگر امامزادگان به مراتب رنگین‌تر، وزین‌تر و دلنشین‌تر است.

یزدانی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در این موضوعات به دبیرخانه ارسال کنند:

۱. پرداختن شاعرانه به جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان دختر، خواهر و عمه امام معصوم و سیره و سلوک شخصی حضرت فاطمه معصومه (س) در قالب موضوعاتی، چون کرامت، حجاب، عفاف، آزادی، علم‌آموزی و...

۲. پرداختن شاعرانه به نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت حضور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)

۳. سیره و سلوک سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه معصومه (س) در قالب موضوعاتی، چون جهاد، مناظرات دینی، ولایت‌پذیری و...

دبیر دومین کنگره ملی شعر فاطمی یادآورشد: موضوع ویژه این کنگره هجرت حضرت فاطمه معصومه (س) از مدینه به قم است و شاعران می‌توانند آثار خود را در بخش شعر کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی و...) و کوتاه‌نوشت (نیمایی، سپید، هایکو، سه‌گانی، رباعی، دوبیتی و غیره) به دبیرخانه ارسال کنند، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره دبیرخانه: ۰۹۳۸۰۳۷۸۹۴۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcj8oeo.uqeoxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما