پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 88904
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت قم:

واحدهای تولیدی قم به شهرک‌های صنعتی منتقل می‌شود

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تلاش داریم تمام واحدهای تولیدی را که از ماهیت صنفی خارج و به شکل صنعتی درآمده را به‌سرعت به شهرک‌های صنعتی منتقل کنیم.
واحدهای تولیدی قم به شهرک‌های صنعتی منتقل می‌شود
واحدهای تولیدی قم به شهرک‌های صنعتی منتقل می‌شود
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: هم‌اکنون حجم اصلی فعالیت‌های تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت می‌گیرد اما تعدادی از واحدها نیز هنوز درمناطق مختلف استان و اطراف شهر به‌صورت پراکنده فعالیت دارند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در کوتاه‌ترین زمان به شهرک‌های صنعتی منتقل خواهند شد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس قانون واحد تولیدی که از ماهیت صنفی خارج و به صنعتی تبدیل می‌شود باید در شهرک‌های صنعتی مستقر گردد و در این زمینه قم به خاطر داشتن شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناسب و پراکندگی آن‌ها در مناطق مختلف استان با مشکلی مواجه نیست.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی استان همچنین از امکانات فنی و زیرساخت‌های موردنیاز برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار بوده و آماده استقبال از صنعتگران هستند.

سیجانی گفت: پراکندگی برخی از واحدهای تولیدی در مناطق مختلف استان علاوه بر امکان آسیب رساندن به محیط‌زیست، کار نظارت و بازرسی بر نحوه عملکرد این واحدها را نیز دشوار می‌کند و به همین دلیل طرح انتقال واحدهای تولیدی به شهرک‌های صنعتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان یک ضرورت دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این، استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی موجب شکل‌گیری قطب‌های تخصصی تولید محصول می‌شود و صنعتگران به دلیل دسترسی آسان‌تر به مواد و ابزار تولید با صرف هزینه کمتری می‌توانند محصول خود را تولید و به بازار عرضه کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdci53av.t1avu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما