شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 88956
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

سهم متولیان فرهنگی در قتل رومینا نادیده گرفته شده

قم نيوز : عضو هیئت‌علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) بابیان این‌که هجمه‌ها علیه دین مغرضانه است، گفت: فضای ولنگاری که در فضای مجازی به وجود آمده، بزرگ‌ترین تهدید است و یکی از عوامل بروز اتفاقاتی مانند قتل دختر ۱۴ ساله است.
سهم متولیان فرهنگی در قتل رومینا نادیده گرفته شده / فضای ولنگاری که در فضای مجازی به وجود آمده، بزرگ‌ترین تهدید است
سهم متولیان فرهنگی در قتل رومینا نادیده گرفته شده / فضای ولنگاری که در فضای مجازی به وجود آمده، بزرگ‌ترین تهدید است
به گزارش قم نیوز مریم معین الاسلام با اشاره به قتل دختر ۱۴ ساله توسط پدرش اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم که عده‌ای این اتفاق را بهانه‌ای قرار داده‌اند که دین را مورد هجمه‌های خود قرار بدهند که کاملاً طبیعی است چراکه ما در طول تاریخ نظام این مسائل را بارها تجربه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در بسیاری از وقایع شاهد هستیم که رسانه‌های معاند از اتفاقات رخ‌داده در کشور به نفع خود بهره می‌برند و از برای زیر سؤال بردن دین استفاده می‌کند.

معین الاسلام تأکید کرد: در این اتفاق اگر بخواهیم آسیب‌شناسی کنیم اولاً غیرتی بودن صرفاً ریشه در دین ندارد بلکه ای ریشه‌ای آن در انسان‌ها وجود دارد و این غیرت همیشه بین مردان وجود داشته و جزء ذات بشر است.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: در کل بشریت غیرت به زن و همسر وجود دارد اما بااین‌حال شاهدِ هستیم که افرادی مغرضانه به دین حمله می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) تصریح کرد: متأسفانه متولیان فرهنگی که سهمی در بروز این اتفاق داشته را کنار گذاشته‌ایم و به موضوعات فرعی می‌پردازیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی در کشور چه تمهیداتی به‌کاربرده‌اند که این اتفاقات رخ ندهد نه این‌که بعد از وقوع حادثه نوک انتقادات را به سمت دین و.. برد.

معین الاسلام بابیان این‌که این اقدام تبرئه آمیز نیست، خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که باید به پدر این خانواده راه‌حل می‌دادند و مسئله را از حد فاجعه خارج می‌کردند درحالی‌که هیچ اقدامی برای حل مسئله نکردند.

وی ابراز داشت: نباید در این شرایط اجازه می‌دادند دختر خانواده به‌پیش پدر برود، به‌هرحال مسئولان در جریان بودند و امکان جلوگیری از این کار بود.

معین الاسلام ابراز داشت: این اتفاقاتی که به‌ندرت در کشور رخ می‌دهد باید مدیریت شود و آموزش‌های لازم در این زمینه‌ها داده شود.

وی بابیان این‌که این حادثه باید از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرد، تأکید کرد: اگر به فضای ولنگاری که در فضای مجازی شکل‌گرفته پرداخته نشود قطعاً این‌گونه اتفاقات رخ خواهد داد.

معین الاسلام بیان داشت: عوامل زیادی دست‌به‌دست هم دادند که این فاجعه رخ بدهد و این تلنگری به مسئولان بشود که به اولویت‌های اصلی خانواده برسند نه این‌که سال‌ها بحث ازدواج دختران در سنین پایین را موردبحث قرار بدهند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfv1dc.w6dctagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما