دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 89002
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم: وضعیت قم هنوز سفید نیست

قم نيوز : استاندار قم گفت: با مشارکت مردم و مسئولان، شدت بحران کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، البته هنوز به وضعیت سفید نرسیدیم اما این بیماری کنترل‌شده است.
استاندار قم: وضعیت قم هنوز سفید نیست
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین مصوبات ستاد کرونا اظهار داشت: با مشارکت مردم و مسئولان، شدت بحران کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، البته هنوز به وضعیت سفید نرسیدیم اما این بیماری کنترل‌شده است.

استاندار قم افزود: به‌موازات مدیریت بحران که حاصل همکاری و همدلی همه ارکان نظام و مردم بوده شاهد گشایش‌هایی هستیم و در سطح اصناف و کسبه و اماکن متبرکه این بازگشایی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات در سطح ملی، اماکن متبرکه و صحن‌های روباز حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بر اساس درخواست تولیت‌ها، 24 ساعته شد.

استاندار قم با بیان اینکه شرایط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان مورد تأکید است و شامل همه اماکن متبرکه می‌شود، یادآور شد: امیدواریم خادمان نیز مراقبت لازم را داشته باشند و با مسئولان بهداشت همکاری کرده و نظارت لازم باشد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای همه امری ضروری است تا بر اثر بازگشایی‌ها، شاهد اوج بیماری‌ نباشیم، در چند استان کشور بعد از وضعیت زرد و سفید به قرمز رسیده‌اند و رفتار ویروس قابل پیش‌بینی نیست و اگر رعایت نشود احتمال شیوع مجدد وجود دارد.

سرمست با تأکید بر اینکه ضمن بازگشایی‌ها باید نظارت بهداشتی نیز تشدید شود، اضافه کرد: همه مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا شیب ملایم را که در ابتلا داشتیم ادامه دهیم و به وضعیت سفید برسیم.

وی افزود: بازار روز در قم نیز به معنای ساماندهی محلات است و تقاضا کردیم طرح اجرایی و عملیاتی ارائه شود که در معاونت استانداری، چند جلسه با حضور مسئولان شهرداری با تکیه بر پروتکل‌های بهداشتی به طرح عملیاتی خوبی رسیده‌ایم.

استاندار قم اظهار داشت: طبق این طرح، قرار شد با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت، اقشار آسیب‌پذیری که چشم امید به ادامه فعالیت‌ها دارند و در این شرایط تعطیل‌شده بودند نیز بازگشایی شوند، البته باید رعایت کنند وگرنه این شرایط قابل‌برگشت است.

وی تصریح کرد: درباره فعالیت پاساژها نیز،محدودیت‌ها برداشته شد، از طرفی در مساجد نمازهای یومیه با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری و رعایت بهداشت مورد تأکید است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciruav.t1a3u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما