سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 89025
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۱ شهید خلبان ارتش متعلق به استان قم هستند

قم نيوز : مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم گفت: ۱۱ شهید خلبان ارتش متعلق به استان قم هستند، هر چند ارتش در قم در طول دفاع مقدس یگان مستقلی نداشت اما پدافند هوایی ارتش امروز جایگاه ویژه و ممتازی در حفظ امنیت آسمان کشور دارد.
۱۱ شهید خلبان ارتش متعلق به استان قم هستند
۱۱ شهید خلبان ارتش متعلق به استان قم هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور اظهار داشت: امسال چهلمین سال حماسه دفاع مقدس است و ستاد بزرگداشتی به همین مناسبت در استان قم تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با اشاره به ارزش و اهمیت ترویج رشادت و فداکاری رزمندگان دفاع مقدس افزود: این ستاد در قالب هفت کمیته فعالیت های خود را ادامه می دهد.

وی با اشاره به وجود مزار مطهر دو شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز قم بیان کرد: وجود مزار شهدای گمنام در هر مکان، تجلی بخش آرمان‌های دفاع مقدس است و سبب یادآوری و ترویج گفتمان ایثار و شهادت می‌شود.

دبیر ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در قم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل بگیرد و آیندگان این موضوع را بدانند که قم برای دفاع مقدس چه اقداماتی انجام داد.

لقمان‌پور تصریح کرد: 11 شهید خلبان ارتش متعلق به استان قم هستند، هر چند ارتش در قم در طول دفاع مقدس یگان مستقلی نداشت اما پدافند هوایی ارتش امروز جایگاه ویژه و ممتازی در حفظ امنیت آسمان کشور دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم بیان کرد: جمع‌آوری اسناد و خاطرات شهیدان والامقام ارتش، برپایی سری نمایشگاهی شهدای ارتش و معرفی نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس، برخی از اقداماتی است که از سوی این یگان صورت گرفته است.

وی با اشاره به رشادت و فداکاری رزمندگان طلبه در 8 سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: در دفاع مقدس بیش از 23 هزار طلبه رزمنده حضور پیدا کردند که بیش از 4300 شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی شدند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdkz0j.yt0nx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما