سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : 89044
منبع : خبرگزاری تسنیم

خبرهای خوش رئیس شورای شهر قم درباره منوریل و مترو

قم نيوز : رئیس شورای شهر قم از تعیین تکلیف مونوریل در جلسه هیئت دولت خبر داد و گفت: تعیین تکلیف مونوریل در جلسه هیئت دولت در دستور کار قرارگرفته و سه هفته زمان برای مشخص شدن منابع تکمیل مونوریل در قم اختصاص داده‌شده است.
خبرهای خوش رئیس شورای شهر قم درباره منوریل و مترو؛ به‌زودی منابع دولتی این پروژه‌ها تعیین تکلیف می‌شود
خبرهای خوش رئیس شورای شهر قم درباره منوریل و مترو؛ به‌زودی منابع دولتی این پروژه‌ها تعیین تکلیف می‌شود
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی عصر امروز در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات این شورا با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار داشت: ماه خردادماه وقایع و حوادث مهم و تأثیرگذاری در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با یادآوری سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران افزود: خدا را شاکر هستیم که مقام معظم رهبری مدیریت کشور را در دست داشته و در حوادث سهمگین مانند کشتی نجات مردم را هدایت و رهبری می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به آغاز به کار یازدهمین مجلس شورای اسلامی  اشاره و تصریح کرد: امیدواریم مجلس یازدهمم با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری در حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و معیشتی مردم گام‌های مؤثری را بردارند.

وی به قیام 15 خرداد را منشأ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: 15 خرداد سال 42 آغاز انقلاب اسلامی و بیداری مردم ایران نسبت به ظلم و ستم رژیم طاغوت بوده و باید د راین رو زیاد شهدای انقلاب و امام راحل را زنده کنیم.

جلالی سپس به مطالبه مردم در به بهره‌برداری رسیدن  مترو پرداخت و بیان کرد: مترو یکی از اولویت‌های استان بوده و مدیریت شهری نسبت به اتمام این پروژه مطالباتی را از دولت و مدیریت استان دارد.

وی از تعیین تکلیف مترو قم در جلسه‌ای مشترک با معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: با توجه به مهلت سه‌هفته‌ای که به تعیین تکلیف این پروژه اختصاص داشته به‌زودی منابع تأمین بودجه لازم برای تکمیل 7/4 کیلومتری این پروژه مشخص می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم پروژه مونوریل را یک پروژه دولتی عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه تعیین تکلیف این پروژه در دستور کار دولت قرارگرفته و امیدواریم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی با اشاره به انتخاب رئیس شورای عالی استان‌ها از قم خاطرنشان کرد: با توجه به اختیارات شورای عالی استان‌ها در مطرح کردن لوایحی به هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی، امیدواریم شاهد حمایت‌های بیشتر این شورا از شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها باشیم.

جلالی ادامه داد: امیدواریم دو مطالبه شوراها یعنی عدم کاهش اختیارات شوراها برای مدیریت یکپارچه شهری و داشتن نماینده‌ای در هیئت دولت موردتوجه و پیگیری این شورا قرار گیرد.

وی با تأکید بر اختصاص به‌موقع لایحه بودجه مربوط به شهرداری‌ها ابراز کرد: متأسفانه یارانه خرید اتوبوس، اعتبارات مترو، یارانه مربوط به هزینه‌های اتوبوس و غیره به‌موقع پرداخت‌نشده و این مسئله شهرداری‌ها را دچار مشکل کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم از شورای عالی استان‌ها درخواست جلسه‌ای مشترک بین وزیر کشور، شهردارها و روسای شورای اسامی شهرها را داشت و تأکید کرد: یکی دیگر مطالبات جدی شوراها تعیین تکلیف پرونده‌های احکام صادره از کمیسیون ماده 100 که قابلیت اجرایی ندارد، است.

وی ادامه داد: پرونده‌های بلاتکلیف در قم 10 هزار پرونده و در کل کشور بیش از 100 هزار پرونده است که باید با طرحی مشترک با قوه قضاییه هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

رینگ ترافیکی مسجد مقدس جمکران به‌زودی تکمیل می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه  اظهار داشت: روز 15 خرداد سال 42 آغاز انقلاب اسلامی بوده و باید یاد و خاطره شهدای این روز به‌ویژه طلاب مظلوم حوزه علمیه را زنده نگه‌داریم.

روح‌الله امراللهی سپس به ارائه گزارش عملکرد کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم پرداخت و افزود: در این سه سال این کمیسیون با بیش از 132 جلسه  33 لایحه واردشده به شورا را بررسی و 31 لایحه را تصویب کرده است.

امراللهی بودجه اختصاص داده‌شده به حوزه عمرانی را تشریح کرد و گفت: در سال 96 بودجه شهرداری در حوزه عمرانی 981 میلیارد تومان و در سال 97، 1900 میلیارد تومان و در سال 98، 1700 میلیارد تومان بوده است.

وی بودجه عمرانی شهرداری را در سال 99 بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: در سه سال گذشته بیش از 70 بوستان در شهر قم احداث‌شده که 30 بوستان آن در منطقه پردیسان و با فراوانی بیش از 50 درصد بوده و بیشترین سرانه فضای سبز در این منطقه قرار دارد.

امراللهی از تدوین سند راهبردی برای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در سال 96 خبر داد و تأکید کرد: در سه سال گذشته تمام برنامه‌های شهرداری و شورای شهر بر اساس این سند تصویب و اجراشده است.

وی بازگشایی 16 خیابان اصلی در این مدت را بخشی از اقدامات انجام‌شده دانست و تصریح کرد: تکمیل بلوار آیت‌الله بروجردی، خیابان شهدای روحانیت، احداث خیابان خسرو بیگی و تکمیل خیابان شهید فراشاهی، تکمیل بخشی از خیابان کارگر و خیابان فهیمی و احداث خیابان زینبیه بخشی از پروژه‌های انجام‌شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بخشی از پروژه‌ها نیز به‌زودی تکمیل می‌شود مانند ریگ دوم جمکران، بلوار فردوسی، تملک فاز 5 عمار یاسر، تکمیل بلوار محتشم کاشانی، تملک خیابان برقعی و تکمیل و تملک خیابان جمهوری تعدادی از این پروژه‌ها است.

وی تقاطع‌های در حال تکمیل را نیز نام برد و ادامه داد: تکمیل تقاطع مدافعان سلامت در شهرک قدس، تقاطع میدان ولی‌عصر(عج)، تقاطع خیابان شهید محلاتی، تقاطع خیابان فردوسی با بلوار پیامبر اعظم و تکمیل پل 9 دی نیز از دیگر پروژه‌ها بوده است.

امراللهی عملکرد شهرداری و کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: ساخت و تکمیل 6 سالن ورزشی، بازنگری طرح جامع ترافیک شهر قم و طرح جامع دوچرخه‌سواری و اتمام مطالعات فاز دو مترو و تصویب آن در شورای عالی ترافیک کشور قابل‌توجه است.

وی در ادامه اقدامات بخش اتوبوسرانی را تشریح و ابراز کرد: بازنگری خطوط اتوبوسرانی، خرید 108 اتوبوس به قیمت 150 میلیارد تومان، اتمام اورهال 15 اتوبوس و انجام اورهال 95 اتوبوس و در دستور کار قرار گرفتن اورهال 60 اتوبوس دیگر بخشی از اقدامات انجام‌شده در سازمان اتوبوسرانی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: هنگام آغاز به کار شورای پنجم در سازمان تاکسیرانی سه کد تاکسی بی‌سیم وجود داشته که تنها یکی از کدها فعال بود، اما امروز هر سه کد فعال بوده و نرخ‌گذاری کرایه آن تفاوتی زیادی با تاکسی اینترنتی ندارد.

وی اقدامات انجام‌شده در حوزه هوشمند سازی را نیز موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: برای هوشمند سازی در سه سال گذشته بیش از 35میلیارد تومان هزینه شده است که در صورت همکاری پلیس راهبر می‌توانیم نظارت جامع و کاملی در شهر داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcee78v.jh8oei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما