شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 89080
منبع : خبرگزاری مهر

عضویت ۳۴۱ هزار قمی در بیمه سلامت/ خدمات ویژه به بیماران کرونایی

قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه آمار جمعیت بیمه شدگان این مرکز در قم ۳۴۱ هزار و ۳۷ نفر است، گفت: ۵۴ هزار و ۳۳ نفر این تعداد از بیمه روستایی استفاده می‌کنند.
عضویت ۳۴۱ هزار قمی در بیمه سلامت/ خدمات ویژه به بیماران کرونایی
عضویت ۳۴۱ هزار قمی در بیمه سلامت/ خدمات ویژه به بیماران کرونایی
به گزارش قم نیوز نگرانی از هزینه‌های درمان همواره در کنار درد و رنج بیماری برای بیماران فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته است، بر همین اساس سازمان بیمه سلامت ایران در تاریخ اول مهرماه سال ۹۱ تشکیل شد تا خدمات پایه سلامت به‌طور یکسان به‌تمامی مردم در قالب یک سازمان ارائه شود.

محمدرضا فخاریان قمی، مدیرکل بیمه سلامت استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه به فعالیت و برنامه‌های این مرکز همزمان با شیوع ویروس کرونا در قم، گفت: با شیوع بحران کرونا مبلغ ۱,۰۲۹ میلیارد تومان از سوی ستاد سازمان به بیمه سلامت اختصاص یافت که طبق ضوابط ابلاغی نسبت به توزیع آن اقدام شده است.

وی بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا در استان قم اعتباری به ارزش ۲۸۴ میلیارد تومان به مؤسسات درمانی دولتی و دانشگاهی پرداخت شده است.

فخاریان قمی همچنین با اشاره به افزایش سقف تأیید داروهای پرونده‌ای گفت: پرونده‌های تأییدی بیماران کرونایی تا ۳۱ خرداد ۹۹ و هم‌چنین افزایش سقف تأیید داروهای پرونده‌ای از ۶ میلیون به ۸ میلیون تومان از اقدامات مهم اداره بیمه سلامت در روزهای کرونایی بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه‌های خدمات تشخیصی بیماران کرونایی شامل سی تی اسکن و خدمات آزمایشگاهی از سوی بیمه سلامت در سراسر استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به صیانت این اداره از حقوق بیمه شدگان خود در روزهای کرونایی، بیان کرد: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت در کلیه صندوق‌های بیمه‌ای به جز بیماران خاص و صندوق ایرانیان تا پایان خردادماه ۹۹ تمدید شده و افرادی که دفترچه آنان از ابتدای اسفندماه ۹۸ فاقد اعتبار شده و دارای همان نسخه سفید بوده می‌توانند از همان نسخ برای خدمات درمانی مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد: پاسخگویی با سامانه ۱۶۶۶ در ایام کرونایی از سوی پزشکان و کارشناسان به صورت شبانه‌روزی از دیگر برنامه‌های اداره کل بیمه سلامت در زمان شیوع بحران کرونا را می‌توان نام برد.

پرداخت مطالبات مراکز و مؤسسات درمانی

فخاریان قمی با اشاره به آخرین مقطع پرداختی به مراکز و مؤسسات دولتی و خصوصی طرف قرارداد، افزود: مراکز درمانی و بیمارستان‌های آموزشی و دانشگاه در بهمن‌ماه و بیمارستان‌های خصوصی و خیریه در دی‌ماه هم‌چنین پزشکان عمومی و متخصص و فوق تخصص در دی‌ماه پرداخت شده است؛ همچنین بدهی آزمایشگاه‌ها و مؤسسات پاراکلینیک و درمانگاه‌های خیریه در آبان ماه پرداخت و داروخانه‌های خاص و شبانه‌روزی نیز همه پرداختی آن‌ها در دی‌ماه صورت گرفته است.

۱۴۲ داروخانه، ۶ مرکز اعتیاد و ۶ مرکز جراحی در قم وجود دارد که بیمه شدگان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند

وی تصریح کرد: مبلغ ۳۹۷ میلیارد تومان به مؤسسات و مراکز درمانی دولتی و خصوصی پرداخت شده است که رقمی بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان بابت مطالبات سال ۹۸ و هم‌چنین ۲۲۰ میلیارد مربوط به مانده مطالبات سال ۹۷ بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم در ادامه با اشاره به مؤسسات و مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد با این اداره کل، عنوان کرد: تعداد ۶۰۸ مؤسسات طرف قرارداد این اداره کل هستند که از این تعداد ۳۲۶ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و هم‌چنین ۵۵ مؤسسه پاراکلینیک، ۴۲ درمانگاه خیریه و خصوصی است.

به گفته وی، ۱۴۲ داروخانه شبانه‌روزی و روزانه و ۶ مرکز اعتیاد و ۶ مرکز جراحی در قم وجود دارد که بیمه شدگان می‌توانند نسبت به دریافت خدمات درمانی به این مراکز در سطح استان مراجعه نمایند.

فخاریان قمی افزود: تعداد دفاتر پیشخوان و چاپ صدور دفترچه در قم ۱۰ مرکز است که بیمه شدگان برای تمدید، تعویض و صدور دفترچه بیمه به این مراکز در سطح استان و شهرهای تابعه می‌توانند اقدام کنند.

وی در این گفت‌وگو به آخرین آمار بیمه شدگان قمی اشاره و بیان کرد: آمار جمعیت بیمه شدگان این اداره کل بالغ بر ۳۴۱ هزار و ۳۷ نفر هستند که از این تعداد کارکنان دولت ۶۱ هزار و ۴۸ نفر و سایر اقشار (بنیاد شهید، بهزیستی و اتباع، کمیته امداد) ۸۵ هزار و ۴۰ نفر و ۵۴ هزار و ۳۳ نفر هم بیمه روستایی هستند.

نسخه نویسی الکترونیک و سامانه پردازشگر تبادل اسناد بستری از برنامه مهم بیمه سلامت برای سال ۹۹ در قم است

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: ۲۱ هزار و ۵۲۱ نفر از خدمات بیمه ایرانیان و ۱۱۹ هزار و ۳۹۵ نفر هم بیمه شده خدمات بیمه سلامت می‌باشند سال گذشته ۳۴۷ هزار و ۷۷۶ هزار فقره دفترچه بیمه از سوی دفاتر پیشخوان و ۳ هزار و ۹۷۶ هزار فقره ابطال و تعداد ۳ هزار و ۶۳۷ هزار فقره نیز المثنی صادر شده است.

وی با اشاره به تلاش برای رسیدن به استقرار دولت الکترونیک، گفت: بر مبنای اسناد ابلاغی بالادستی و مصوبات هیئت وزیران استقرار دولت الکترونیک از اهداف اصلی بیمه سلامت در استان است و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و سامانه پردازشگر تبادل اسناد بستری و بستری موقت در مراکز درمانی و جراحی محدود و غیردانشگاهی از برنامه مهم این نهاد برای سال ۹۹ خواهد بود.

فخاریان قمی اظهار داشت: طرح استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های سال جاری این اداره کل خواهد بود.

گفتنی است؛ هزینه درمان یک هزار و ۲۹۱ نفر از جمعیت بیماران خاص استان قم که شامل ۵۹ نفر هموفیلی و ۹۹ نفر تالاسمی، ۴۴۵ نفر دیالیز و ۵۱۴ ام اس و هم چنین ۱۷۴ پیوند کلیه می‌شود، توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce778v.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما