شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 89083
منبع : خبرگزاری مهر

۲ درصد از ذخایر معدنی کشور در قم قرار دارد/ فعالیت ۹۸ معدن

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم معادن را یکی از مطلوب‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان معرفی کرد و افزود: ۲ درصد از ذخائر معدنی کشور در قم وجود دارد.
۲ درصد از ذخایر معدنی کشور در قم قرار دارد/ فعالیت ۹۸ معدن
۲ درصد از ذخایر معدنی کشور در قم قرار دارد/ فعالیت ۹۸ معدن
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۲ فقره پروانه بهره‌برداری معدن در قم صادر شده است، افزود: ۹۸ معدن در استان قم فعال است و ۴۸ معدن نیز در لیست مزایده قرار دارد.

وی قم را دارای مناطق دارای ظرفیت بالا در حوزه معادن دانست و افزود: تسهیلات بانکی به بهره‌برداران برای توسعه فعالیت و نوسازی ماشین‌آلات مورد نیاز داده می‌شود که این امر موجب افزایش راندمان معادن و تولیدات معدنی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: ثبت پهنه‌های اکتشافی از جمله پهنه حوض سلطان برای اکتشاف مس توسط شرکت ملی مس ایران، دو پهنه مشترک با استان‌های مجاور در غرب و جنوب غربی قم به مساحت ۴۵۰ کیلومتر مربع توسط سازمان ایمیدرو و محدوده‌های حاصل از پهنه ژئوفیزیک جهت اکتشافات طلا و فلزات آهن توسط سازمان زمین‌شناسی برای استفاده بیشتر از ظرفیت معادن این استان انجام شده است.

وی معادن را یکی از مطلوب‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان معرفی کرد و افزود: ۲ درصد از ذخایر معدنی کشور در قم وجود دارد.

سیجانی با اشاره به جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استخراج شده تصریح کرد: مهم‌ترین ذخایر شناخته‌شده استان شامل سنگ‌های قیمتی مانند عقیق که برند ملی آن به عنوان عقیق به ثبت رسیده است معادن فلزی از جمله سرب، روی، مس، منگنز، معادن غیرفلزی از جمله کائولن، باریت، نمک و سولفات سدیم و معادن مواد اولیه مصالح ساختمانی از جمله سنگ‌های تزئینی، مرمریت، گرانیت، سنگ‌های لاشه، سنگ آهک و سنگ گچ است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchxvn6.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما