شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : 89090
منبع : خبرگزاری تسنیم

کلنگ احداث 2 پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم امسال زده می‌شود

قم نيوز : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: رفع معضل کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم از مطالبات سه ساله شورای اسلامی شهر است.
کلنگ احداث ۲ پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم امسال زده می‌شود
کلنگ احداث ۲ پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم امسال زده می‌شود
به گزارش قم نیوز روح‌الله امراللهی در خصوص تأمین پارکینگ در هسته مرکزی شهر اظهار داشت: رفع معضل کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم از مطالبات سه‌ساله شورای اسلامی شهر است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم افزود: در حال حاضر یک پروژه احداث پارکینگ در محور زیر سطح استاد فقیهی حدفاصل خیابان 19 دی تا ساحلی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: همچنین یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک نیز در تقاطع عمار یاسر با خیابان آذر در دست اقدام است، در این تقاطع، پارکینگی است که هنوز نام‌گذاری رسمی ندارد و شهرداری زمین آن را از ردیف پارکینگ‌ها تأمین کرده است.

امراللهی تصریح کرد: این پروژه به‌صورت مشارکتی یک طبقه و نیم روی هم سطح تجاری می‌شود و در سه‌طبقه منفی نیز پارکینگ احداث می‌شود و میزان پیشرفت در سفت‌کاری، 60 درصد است، هرچند برای تملک دو پلاک با موانعی روبرو شده‌اند.

وی ادامه داد: به این دلیل، شهرداری محدودیتی را در 40 درصد باقی‌مانده پیداکرده است که امیدواریم امسال به پایان برسد و پروژه در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در بخش پارکینگ شرقی حرم مطهر که در انتهای خیابان بلوار پیامبر اعظم (ص) قرار دارد و از تقاطع عمار یاسر شروع می‌شود که زمین آن سال‌ها از ردیف پارکینگ هزینه شده است نیز انتظار داریم شهرداری اقدام اجرایی و طراحی را به اتمام رسانده و کلنگ احداث پروژه را به زمین بزند و آن را نیز در مدت دو سال در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: یک پارکینگ طبقاتی نیز در خیابان معلم داشتیم که به دلیل اینکه فضای پارکینگ شرقی بود، مورد بهره‌برداری و استقبال مردم قرار نگرفته است و با توجه به افزایش قیمت که در فولاد داشتیم، هزینه‌های پارکینگ روکاری افزایش‌یافته و عملاً برای ما پارکینگ‌های روکاری و به‌اصطلاح چرخ فلکی با توجه به افزایش هزینه‌ها فعلاً برای ما مقدور نیست.

امراللهی گفت: یک پارکینگ زیرسطحی نیز اطراف میدان روح‌الله پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم طراحی آن زودتر به اتمام برسد و کلنگ یکی از این دو پارکینگ در سال 99 زده شود، با توجه به محدودیت پارکینگ در هسته مرکزی داریم تمام شهروندان گله‌مند هستند و از شهرداری تقاضا داریم در این چند موضوع اهتمام داشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت:پارکینگ شهید کاظمی نیز با مؤسس مشکل حقوقی پیداکرده و هنوز مشکل حل‌نشده است و با وجوداینکه قیمت تسویه‌اش را بانک مرکزی پیش‌بینی کرده این دغدغه همچنان باقی‌مانده است و ما این پارکینگ را به‌صورت هم سطح در اختیار شهروندان قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxxdc.w6d11agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما