يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 89108
منبع : خبرگزاری فارس

کاهش ۵۰ درصدی تخلفات در طبقات ساختمان‌ها

قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از کاهش 50 درصدی تخلفات در طبقات ساختمان‌ها خبر داد.
کاهش ۵۰ درصدی تخلفات در طبقات ساختمان‌ها
کاهش ۵۰ درصدی تخلفات در طبقات ساختمان‌ها
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تخلفات ساختمانی، گفت: در سال ۹۶ شاهد رشد قابل توجهی در تخلفات طبقات داشتیم که مازاد بر پروانه در طبقات ساخت و ساز می‌شد و به همین خاطر نظارت‌ها افزایش یافت و در دو سال گذشته شاهد کاهش چشمگیری در این زمینه بودیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تاکید بر اینکه همچنان تخلف در سطح طبقات انجام می‌شود، گفت: با تشدید نظارت‌ها ساخت طبقات اضافی کاهش چشمگیر داشته اما باید در سطح نیست شاهد کاهش باشیم.

جانقربان خاطرنشان کرد: البته نسبت آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از نظر تعداد کاهش نداشته اما از نظر متراژ کاهش داشته است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، بیان کرد: مصالح ساختمانی روز به روز در حال افزایش قیمت است و به همین نسبت قیمت زمین نیز افزایش یافته و به تبع آن سازنده هم متناسب با این شرایط کلان اقتصادی برای کسب سود، سعی می‌کند تا راهی برای تامین هزینه‌ها و سود خود پیدا کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تاکید بر اینکه تخلف از پروانه ساختمانی عمدتا به دلیل کسب سود بیشتر در ساخت و ساز است، گفت: به همین علت، کسب سود برخی سازندگان علاوه بر تخلف از کیفیت هم می‌کاهند اما برخی کیفیت را حفظ می‌کنند و این مشکل اقتصاد ما است که مسکن تبدیل به کالایی برای کسب سود شده است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfcydc.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما