پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 89266
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق:

چگونگی برپایی مراسم اربعین امسال با وجود بیماری کرونا مشخص نیست

قم نيوز : رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق گفت: هنوز سرنوشت برپایی مراسم اربعین امسال با وجود بیماری کرونا مشخص نیست اما به نظر می‌رسد عراقی‌ها حضور پرشوری داشته باشند.
چگونگی برپایی مراسم اربعین امسال با وجود بیماری کرونا مشخص نیست
چگونگی برپایی مراسم اربعین امسال با وجود بیماری کرونا مشخص نیست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید حمید حسینی شامگاه چهارشنبه در جلسه راه اندازی بنیاد بین المللی اربعین که در محل این بنیاد در قم برگزار شد، اظهار داشت: هنوز سرنوشت برپایی مراسم اربعین امسال با وجود بیماری کرونا مشخص نیست.

وی گفت: امروز در ایران، موضوع بیماری کرونا در حال مدیریت و کنترل است، اما در عراق هر چند کرونا از خیلی قبل تر وجود داشته، اما به تازگی شناسایی شده است.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق افزد: در این مدت به دلیل بیماری کرونا در عراق حرم‌های مطهر بسته نشده، اما اجازه ورود به حرم نیز داده نمی‌شود و مردم نیز به شهرهای زیارتی امکان تردد ندارند و به نظر می‌رسد به همین دلیل محدودیت‌های اعمال شده، در اربعین و محرم اجتماعات قوی‌تری را در عراق شاهد باشیم و آنچه به نظر می‌رسد آن است که در عراق اربعین تعطیل نخواهد شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد به موکب‌های غیر عراقی نیز اجازه ورود خواهند داد و ورود آنها به عراق آزاد خواهد بود که موکب داران ایرانی باید خودشان را از هم اکنون با امکانات خوب آماده کنند، اما ورود زائران کشورهای مختلف در ایام اربعین به عراق نیازمند بحث و تصمیم گیری دولت‌ها است.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: فعالین حوزه اربعین کشورهای مختلف، باید خود را به یکدیگر بشناسانند و همدیگر را کشف کنند.

وی تصریح کرد: راه اندازی بنیاد جهانی اربعین ضرورتی انکارناپذیر است و از این دست نهادها باید بسیار راه اندازی شود چرا که اربعین ظرفیت بسیار بزرگی برای پرداختن دارد.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق افزود: در عراق و سایر کشورهای اسلامی باید مشخص شود که برای اربعین می‌بایست با چه سازمان و افرادی ارتباط بگیریم که شناسایی این مراکز و افراد در برقراری ارتباط بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بنیاد بین المللی اربعین در عراق باید ثبت شود چرا که خاستگاه آن این کشور است، افزود: آخرین جلسه‌ای که با سردار شهید سلیمانی داشتیم، ایشان به ما خطاب می‌کرد که ما عراقی نیستیم و شما باید کار کنید و ما برای کمک به شما آماده‌ایم و داستان اربعین در عراق واقع شده و همه باید کمک کنند و این بنیاد جهانی فعال شود.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: در نجف ۱۹ هزار خانه برای پذیرایی زائران اربعین شناسایی شده است و این بنیاد باید خدمات خوبی علاوه بر فرهنگی و فکری به زائران ارائه دهد و باید باری از روی دوش مردم برداشت.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق تصریح کرد: در هیأت مدیره بنیاد جهانی اربعین باید از کشورهای مختلف حضور داشته باشند و بنیاد بین المللی اربعین می‌بایست در کشور عراق ثبت شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaiuna.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما