دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 89550
منبع : خبرگزاری فارس

جنایت جاهلیت مدرن غرب سخیف‌تر از زنده به گور کردن دختران است

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: جاهلیت مدرن در غرب بدتر از جاهلیت قدیم نسبت به دختران و زنان عمل می‌کند در دنیای غرب دختران و زنان را مایه هوسرانی مردان هوس باز، واسطه فروش اجناس و کالاهای لوکس، وسیله تبلیغات و بازاریابی می‌کنند.
جنایت جاهلیت مدرن غرب سخیف‌تر از زنده به گور کردن دختران است
جنایت جاهلیت مدرن غرب سخیف‌تر از زنده به گور کردن دختران است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مهدی ماندگاری طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم بانوی کرامت پخش شد، گفت: سه نگاه مختلف جاهلیت قدیم، جاهلیت مدرن و نگاه نورانی مکتب اسلام به جنس دختر و زن وجود دارد که باید به درستی به محتوای این سه نگاه دقت داشته باشیم.

وی افزود: جاهلیت قدیم دختر را مایه ننگ می‌دانستند و مادرانی که دختر به دنیا می‌آوردند توسط مرد خانه تحقیر می‌شدند و این ننگ را با زنده به گور کردن دختران نشان می‌دادند.

استاد حوزه علمیه افزود: جاهلیت مدرن در غرب بدتر از جاهلیت قدیم عمل می‌کند و به اسم دفاع از دختران و زنان کاری بدتر از زنده به گور کردن می‌کند.

ماندگاری تاکید کرد: در دنیای غرب دختران و زنان را مایه هوسرانی مردان هوس باز، واسطه فروش اجناس و کالاهای لوکس، وسیله تبلیغات و واسطه بازاریابی اقتصادی، وسیله عیاشی و فساد جنسی و اجتماعی می‌کنند و متاسفانه بلایی که حتی در میان حیوانات بر سر حیوان ماده نمی‌آورند بر سر زنان می‌آورند.

وی افزود: نگاه برتر به زنان و دختران نگاه مکتب اسلام است که وظایف بسیار سنگینی را بر دوش والدین نهاده و نگاه مکتب اسلام نگاه تکریم آمیز به زن و دختر است.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: زمانیکه خداوند حضرت زهرا سلام الله علیها را به رسول خدا عطا نمود دستور خواندن نماز و قربانی کردن به شکرانه عطای دختر را صادر کرد.

وی افزود: عده ای از انسان‌ها دختران را آدم نمی‌دانند در حالیکه مکتب اسلام دختر را با ارزش می‌داند و نباید در جامعه اسلامی دختری مورد توهین و تحقیر قرار گیرد.

ماندگاری خاطرنشان کرد: طبق روایات پدر حق ندارد پسر را بر دختر ترجیح دهد و باید به تمام معنا دختر خود را تکریم کند.

وی یادآور شد: مسئله ارث و نصف بودن ارث دختر نسبت به پسر یک مسئله فقهی و از باب فضیلت پسران نیست بلکه از باب مسؤولیت اقتصادی پسران است.

وی افزود: طبق روایات دختر مایه برکت خانواده است و خداوند به خانه ای که دختر داشته باشد کمک خواهد کرد و محل زیارت ملائکه خواهد بود.

ماندگاری تاکید کرد: دختران در دین اسلام مایه رحمت الهی هستند و نباید برخوردهای قهر آمیز و تحقیرانه با دختران به اسم تادیب صورت گیرد.

وی خطاب به خانواده‌ها تذکر داد: والدین نباید به اسم آزادی فرزندان خود را در فضای مجازی آزاد گذارند و خوراک مسموم و فاسد فرهنگی و غیر دینی به فرزندان خود تحویل دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzn97.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما