سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 89585
منبع : خبرگزاری مهر
حجت الاسلام رفیعی:

حرمت قم حفظ شود/ ضرورت توجه بیشتر به حجاب

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: انتظارات از قم و اهل قم به دلیل ویژگی‌های خاص این شهر بسیار زیاد است، بنابراین باید حرمت این شهر حفظ شود.
حرمت قم حفظ شود/ ضرورت توجه بیشتر به حجاب
حرمت قم حفظ شود/ ضرورت توجه بیشتر به حجاب
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه دوشنبه در مراسم سخنرانی خود که به مناسبت میلاد بانوی کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: ماه ذی القعده ماه دعا نامیده شده است و در دو روز یازدهم این ماه که ولادت امام رضا (ع) است و ۲۳ این ماه که روز زیارتی این امام است، به امام رضا (ع) متصل می‌شود.

وی با اشاره به روایات بسیاری که در بیان اهمیت جایگاه و عظمت شهر قم آمده است، افزود: در روایات آماده است که قم خانه آل پیغمبر (ص) است.

این کارشناس مسائل مذهبی شهر قم را خواستگاه انقلاب دانست و افزود: شیخ صدوق، ابن قولویه قمی و دیگر بزرگان شیعه در قم حضور داشته‌اند.

وی بیان کرد: انتظارات از قم و اهل قم به دلیل ویژگی‌های خاص این شهر بسیار زیاد است بنابراین باید حرمت این شهر حفظ شود.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به مساله حجاب در شهر قم افزود: خیابان‌ها، کاسبان و بازار این شهر باید بهتر از سایر شهرها باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای عامدانه می‌خواهند شهر قم را به هم بریزند و در این زمینه اقداماتی انجام می‌دهند که باید در مقابل این اقدامات هشیار بود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در روایت آمده است که یکی از سعادت‌های مرد این است که نخستین فرزندش دختر باشد و حتی برخی گفته‌اند که مقصود از باقیات الصالحات داشتن فرزند دختر است.

وی گفت: خداوند برای دخترانی که والدین‌شان مشرک بوده و آنها را زنده به گور می‌کردند، در قرآن آورده است که به چه گناهی کشته می‌شوند و چرا آن‌ها را زنده به گور می‌کنند که این سخنان نشانه رأفت اسلام نسبت به دختران است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه در دنیای امروز، غرب زنان و دختران ما را به ابتذال کشیده است، افزود: اسلام برای زن و دختر بالاترین ارزش را قائل شده است ولی در غرب زن را در ویترین‌ها عرضه می‌کنند و وسیله تبلیغ کالاهایشان می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در روایات نفسِ دختر را دارای ثواب و حسنه برای والدین دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) با بیان اینکه حضرت معصومه (س) دارای ویژگی‌هایی است که ایشان را از تمام امام‌زادگان بالاتر برده است، افزود: علم، دانش و حدیث ایشان بسیار بالا بود.

وی ادامه داد: هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه برای حمایت از امام خود، ولایت پذیری حضرت و همچنین عفیفه و عابده بودن ایشان از جمله ویژگی‌هایی است که نشان از جایگاه بالای حضرت معصومه (س) است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcenn8v.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما