پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 89651
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
مدیر کل تعزیرات حکومتی قم :

قم در سال قبل دومین استان موفق در کنترل تورم بود

قم نيوز : ریاضی گفت:سال گذشته با تلاش تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها و همکاری نهاد‌های نظارتی، استان قم دومین استان موفق کشور در کنترل و مهار گرانی معرفی شد.
قم در سال قبل دومین استان موفق در کنترل تورم بود
قم در سال قبل دومین استان موفق در کنترل تورم بود
به گزارش قم نیوز مهدی ریاضی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش موثر نهاد‌های نظارتی استان در کنترل تورم گفت: سال گذشته با تلاش تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها و همکاری نهاد‌های نظارتی، استان قم دومین استان موفق کشور در کنترل و مهار گرانی معرفی شد.

ریاضی با اشاره به ارسال ۱۰ هزار پرونده تخلف در سال گذشته، عنوان کرد: این پرونده‌ها مربوط به تخلفات صورت گرفته در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و درمان و همچنین قاچاق کالا و ارز است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی قم در ادامه به تشریح پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی استان پرداخت و افزود: در بخش کالا و خدمات در طول یک سال گذشته ۸۵۰۰ پرونده تشکیل و با رسیدگی به ۹۹ درصد آن ها، متخلفان به پرداخت ۲۶۴ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

او  کم فروشی، گرانفروشی، احتکار و اختفا را از جمله تخلفات صورت گرفته در این بخش دانست و افزود: از مجموع ۹۳۹ پرونده رسیده در بخش بهداشت و درمان تاکنون به ۹۳۴ پرونده رسیدگی شده که مجموعا متخلفان به پرداخت ۲۷۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده اند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همچنین پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز را از جمله پرونده‌هایی دانست که به این نهاد نظارتی ارسال شده است.

ریاضی گفت: ۱۱۱۱ پرونده در این خصوص از طرف گمرک، بازرسان سازمان صمت و همچنین بازرسان اتاق اصناف تشکیل و بارسیدگی به ۹۸ درصداز آن‌ها متخلفان به پرداخت ۷۰ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی بر توان بالای تعزیرات حکومتی در رسیدگی به پرونده‌های تخلف تاکید کرد و افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی ۱۵ روز است و این اداره کل قادر است سالانه به چهل هزارپرونده رسیدگی کند.

او همچنین از کشف حجم قابل توجهی پارچه قاچاق به ارزش ۴ میلیارد تومان از یک کامیون حمل سیمان (بونکر) خبر داد و عنوان کرد: تمامی این برخورد‌ها با اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی و همچنین همکاری و هماهنگی کامل دستگاه قضایی و نهاد‌های اجرایی صورت گرفته است.

ریاضی در ادامه به برخی از پرونده‌های شاخص تخلف در استان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: در یکی از این موارد لوازم خرازی و قطعات رایانه‌ی قاچاق به ارزش یک میلیارد و هشتصدو پنجاه میلیون تومان کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، اختفا، عرضه کالای خارج از شبکه توزیع را به بازرسی سازمان صمت به شماره ۱۲۴ و یا اداره کل تعزیرات حکومتی به شماره ۱۳۵ اطلاع دهند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcizqav.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما