پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : 89662
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم:

زمین برای ساخت مدرسه در مناطق پرجمعیت قم وجود ندارد

قم نيوز : مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم گفت: این مجمع در مناطقی از قم که پرجمعیت و به‌شدت نیازمند مدرسه است، زمینی در اختیار ندارد.
زمین برای ساخت مدرسه در مناطق پرجمعیت قم وجود ندارد
زمین برای ساخت مدرسه در مناطق پرجمعیت قم وجود ندارد
به گزارش قم نیوز سید ناصر علایی طباطبایی افزود: از مردمی که صاحب املاکی هستند و قصد دارند در امر اهدای زمین حضور داشته باشند، دعوت به عمل می‌آوریم.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته که ساختمان‌های بلندمرتبه در بلوار الغدیر درحال ساخت است، هیچ زمین آموزشی در این منطقه در اختیار نداریم؛ از سوی دیگر کمبود زمین در مناطقی از جمله بلوار ۱۵ خرداد و شهرک فاطمیه نیز بسیار مشکل‌ساز شده‌است.

به گفته وی، دلمان می‌خواهد در جایی که نیاز واقعی به ساخت مدرسه وجود دارد، زمین در اختیار داشته و پاسخگوی کمبود مدرسه باشیم.

علایی طباطبایی از اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری که زمین‌هایی در اختیار دارند،‌ درخواست کرد تا زمین موردنظر ساخت مدرسه را در اختیار خیران قرار دهند.

وی گفت: اهدای زمین توسط خیرین،‌ در اختیار گذاشتن زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی در بافت‌های جدید شهری و در اختیار گذاشتن زمین توسط شهرداری در زمین‌هایی که با مالکان توافق می‌کند، سه روش تامین زمین برای ساخت مدرسه می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ساخت هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان هنرستان بیش از مدارس نظری است و در این راستا در تلاش هستیم تعداد هنرستان‌ها افزایش یابد.

علایی طباطبایی افزود: تجهیز هنرستان‌ها به ابزارهای مدرن از دیگر مسائلی است که مدنظر قرار دارد، زیرا هنرستان فاقد تجهیزات اهداف موردنظر را محقق نخواهد کرد.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم در سال ۱۳۷۷ تشکیل‌ شده‌است و در حال حاضر ۴۲۰ عضو دارد؛ ۴۰ درصد فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی استان قم شامل ۲۷۰ مدرسه خیرساز با سه هزار و ۱۰۰ کلاس درس توسط اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز احداث شده‌است.

در حال حاضر، ۲۱ طرح شامل ۱۹ مدرسه شامل ۱۷۸ کلاس درس، یک نمازخانه و یک کارگاه توسط این مجمع در استان قم در حال ساخت است.

جمعیت دانش‌آموزی قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حدود ۲۶۵ هزار نفر است که در ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس ساماندهی شده‌اند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcauina.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما