يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 89722
منبع : خبرگزاری تسنیم

نرخ تورم دوازده‌ ماهه استان قم به ۲۶ درصد رسید

قم نيوز : جلسه تنظیم بازار استان قم تشکیل و در آن از نرخ تورم دوازده‌ماهه ۲۶ درصدی استان خبر داده شد.
نرخ تورم دوازده‌ ماهه استان قم به ۲۶ درصد رسید
نرخ تورم دوازده‌ ماهه استان قم به ۲۶ درصد رسید
به گزارش قم نیوز جلسه تنظیم بازار استان امروز به ریاست مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استان قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان آخرین آمار وضعیت تورم استان تا پایان خردادماه اظهار داشت: شاخص استان 201 و نرخ تورم دوازده‌ماهه استان 26.6 درصد بوده است.

نرخ تورم دوازده ماهه استان 26 درصد است

محمدجواد شاکر آرانی مطرح کرد: تورم دوازده‌ماهه استان طی سه‌ماهه اخیر به تورم کشور نزدیک شده است، درحالی‌که میانگین تورم دوازده‌ماهه در سال گذشته تا 6 درصد فاصله داشته‌ایم و در حال حاضر فاصله استان با کشور 1.2 درصد است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز پیرامونمیزان عرضه مرغ در استان اظهار داشت: روز چهارشنبه هفته گذشته کارگروه تنظیم بازار ملی قیمت مصوب در عرضه دو کالای مرغ و شیر داشت مبنی بر اینکه قیمت مصوب مرغ برای مصرف‌کننده 15 هزار تومان اعلام شد.

امیرحسین پرهام افزود: با توجه به اینکه صورت‌جلسه تنظیم بازار به دست ما نرسیده قیمت مرغ زنده درب کشتارگاه ده هزار تومان و قیمت مرغ کشتارشده درب کشتارگاه 14هزار تومان بوده که با لحاظ هزینه مسیر بر به قیمت 15 هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با اشاره به توزیع حدود سه و نیم تن مرغ به قیمت 15 هزار و 700 تن در استان گفت: ظرفیت تولید اسمی مرغ در استان 150 تن بوده و امروز حدود 18 تن مرغ بهاران در سطح شهر با قیمت 15 هزار و دویست تومان توزیع‌شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت قمقیمت مصوب شیر را دوازده هزار و 900 تومان اعلام و تاکید کرد: شیری که تحویل لبنیات استان می‌شود سه هزار و دویست تومان است، اتحادیه لبنیات اعلام کرده حاضریم در سکو این شیر را تحویل بگیریم و واسطه و دلال وجود نداشته باشد.

در ادامه جلسه، مدیرعامل کشتارگاه صنعتی طیور بهاران بیان کرد: بر اساس مصوبه تنظیم‌شده قیمت مرغ باید نهایتاً 15 هزار و دویست یا 14 هزار تومان باشد، در آن طرح مرغ زنده درب کشتارگاه ده هزار تومان تا ده هزار و 500 تومان مرغ به کشتارگاه داده شود در غیر این صورت نباید کشتار انجام شود.

اولویت نخست استان تأمین مرغ است

احمد آخوندی اولویت نخست استان را تأمین مرغ دانست و گفت: در این برهه زمانی میزان کشتار مرغ بهاران به‌شدت کاهش پیدا کرد و تا یک فرجه زمانی تا 45 تن اجازه واردات مرغ از استان‌های دیگر داده شد و گفته شد که تا یک فرجه زمانی واردات مرغ تا 17 هزار 500 تومان کاری نداریم، ما به این گفته اعتماد نکردیم چراکه مبلغ دومیلیاردی در تعزیرات جریمه شدیم.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی به ازای هر قطعه مرغ نهایتاً حدود 500 گرم سویا اختصاص داده است درصورتی‌که یک مرغ 1500 گرم سویا نیاز دارد و درزمینهٔ ریز مغزی‌ها هم کمکی نکرده است.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی طیور بهاران خاطرنشان کرد: اگر طرحی ارائه می‌شود و مصوبه‌ای در ستاد تنظیم بازار به تصویب می‌رسد نباید کشتارگاه محکوم‌به این شود چرا مرغ را 15 هزار تومان بیشتر در بازار توزیع کرده‌ای؟

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchiqn6.23nwidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما