سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 89768
منبع : خبرگزاری تسنیم

اتصال ریلی شهرک صنعتی شکوهیه قم معطل‌ مانده است

قم نيوز : مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: به دلیل عدم همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی در انعقاد قرارداد، اتصال ریلی شهرک صنعتی شکوهیه قم در دو سال گذشته معطل‌مانده است.
اتصال ریلی شهرک صنعتی شکوهیه قم معطل‌ مانده است
اتصال ریلی شهرک صنعتی شکوهیه قم معطل‌ مانده است
به گزارش قم نیوز محسن اعتماد با اشاره به آخرین وضعیت اجرای بلوار زینبیه از میدان امام تا ایستگاه مرکزی و برخورد طرح با ریل راه‌آهن اظهار داشت: هنوز درباره این پروژه از سوی شهرداری مصوبه‌ای ارائه و طرح موضوع نشده است.

وی با بیان اینکه در برداشته شدن ریلی در مسیر اجرای پروژه نیاز به اقدامات فنی و کارشناسی دقیق وجود داشته و به‌راحتی نمی‌توان ریلی را حذف کرد افزود: ریل، زیرساخت توسعه و میراث ملی است و هر چه پیشرفت می‌کنیم احتیاج مردم به راه‌آهن نیاز بیشتری پیدا می‌کنند و ریل، ارزش و جایگاه خود را بیش از گذشته به دست می‌آورد.

مدیرکل راه‌آهن استان قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سیاست‌گذاری‌های کلان توسعه، بر توسعه حمل‌ونقل ریلی تأکید داشته‌اند ولی متأسفانه درصد استفاده از راه‌آهن ریل در برابر جاده، تنها 10 درصد بوده و این رقم بسیار کمی است.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت ریلی گران و متعلق به کشور است و نمی‌توان به‌راحتی محل عبور را برداشت و حذف ریل نیاز به محاسبات فنی و نقشه‌های خاصی و طراحی مسیر دارد، گفت: ما در اجرای پروژه‌ها در حریم شهری نیاز به همگرایی بیشتری با مدیریت شهری داریم تا به طراحی مسیر بپردازیم و خطوط ریلی حفظ شود.

اعتماد در ادامه پیرامون مهم‌ترین طرح توسعه راه‌آهن در قم عنوان کرد: چند پروژه بزرگ در دست اقدام است که یکی از این پروژه‌ها شامل بازسازی خطوط ریلی میان قم به ساوه است که بیش از 80 سال به این شکل باقی‌مانده بود و پروژه با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: پروژه دیگر بهسازی مسیر خروجی علی‌آباد تا قمرود و ایستگاه محمدیه است که نیاز به بهسازی دارد و در حال عملیاتی شدن است، این پروژه سنگین بخش به بخش شده و تاکنون 8 میلیارد تومان برای بهسازی هزینه شده و 8 میلیارد تومان دیگر جهت بازسازی اعتبارسنجی شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم یادآور شد: اجرای پروژه اتصال ریلی به گمرک در شهریور 98 عملیاتی شد و قطار در این مسیر در حال تردد است، در حال حاضر نیز گمرک در حال احداث سکوست و تاکنون یک سکو را احداث کرده و سکوهای دیگری توسط گمرک در حال انجام است.

وی افزود: در شهرک صنعتی شکوهیه، طراحی مسیر انجام‌شده و یک تفاهم‌نامه‌ای باید میان شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرک صنعتی شکوهیه با راه‌آهن جهت مصوبه زیرسازی و تائید طراحی مسیر امضاء شود اما به دلیل عدم همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی در انعقاد قرارداد، اتصال ریلی شهرک صنعتی شکوهیه قم در دو سال گذشته معطل‌مانده است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم بیان کرد: شهرک صنعتی هیچ اقدامی دراین‌باره نداشته درحالی‌که درخواست اولیه برای اتصال ریلی از جانب شهرک‌های صنعتی شکوهیه بوده است.

وی عنوان کرد: صیانت از ریل‌های راه‌آهن با حضور نیروهای خدوم انجام می‌شود و هیچ گزارشی مبنی بر سرقت ریل در قم گزارش نشده است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdch6qn6.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما