سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 89771
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس اداره سینمایی قم:

چهارمیلیارد ریال برای بازسازی یکی از سینماهای قدیمی قم اختصاص یافت

قم نيوز : رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: سینما تربیت قم به عنوان یکی از سینماهای قدیمی و ماندگار استان نیازمند بازسازی اساسی می‌باشدکه در این راستا چهار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی آن تاکنون تخصیص داده شده‌است.
چهارمیلیارد ریال برای بازسازی یکی از سینماهای قدیمی قم اختصاص یافت
چهارمیلیارد ریال برای بازسازی یکی از سینماهای قدیمی قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز محمدکاظم رضوانی افزود: برای بازسازی اساسی این سینما، ۲ میلیارد ریال سهم اداره کل آموزش و پرورش و همین میزان نیز سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تعیین شده‌است که در صورتی که سهمی از استان نیز برای این سینما تخصیص داده شود،‌ شاهد اتفاق بسیار خوب در این زمینه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی این سینما نیازمند همراهی تمام مجموعه استان است، گفت: به دلیل قدمت بالا و نقش موثر فرهنگی آن در استان در طی چند دهه فعالیت این سینما، مشارکت استان در بازسازی آن ضروری است.

سینما تربیت یکی از سینماهای قدیمی قم و متعلق به آموزش و پرورش است که دارای ۴۶۶ صندلی و یک سالن نمایش است.

وی با اشاره به کمبود شدید صندلی سینمایی در این استان گفت: نهضت سینماسازی در قم که به منظور رفع کمبود شدید صندلی سینمایی در این استان از سه سال اخیر آغاز شده و همچنان با قدرت در حال پیگیری است.

رضوانی ادامه داد: تعداد سینماهای استان از ۳ سینما در سال ۹۷ به ۶ سینما تا پایان سال ۹۸ افزایش یافت که بر این اساس تعداد سالن‌های سینمایی فعال قم نیز از حدود یک هزار صندلی به بیش از ۲ هزار صندلی افزایش یافت که با تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های سینمایی موجود، یک هزار صندلی دیگر نیز به ظرفیت سینمایی استان افزوده‌شود.

وی با اشاره به مهمترین طرح‌های عمرانی سینمایی قم گفت: تجهیز و بهره برداری از سینمای بازار شهر با چهار سالن ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۳۰۰ صندلی و همچنین بهره‌برداری از سینمای باغ موزه دفاع مقدس با ظرفیت ۴۰۰ صندلی از جمله طرح‌های مهمی است که برای توسعه زیرساخت سینمایی استان در حال تکمیل هستند.

سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم به شمار می‌آید.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcb8zbw.rhb9zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما