پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 89845
منبع : خبرگزاری فارس

ترویج متفاوت عفاف و حجاب در «چهارشنبه‌های زهرایی»

قم نيوز : مجری طرح چهارشنبه های زهرایی که روزی این حرکت مقدس را با تعدادی انگشت شمار آغاز کرده امروز در چهارمین سال فعالیتش بیش از 500 نیرو را آموزش داده تا به شکلی نو تذکر لسانی را در خیابان های شهر قم احیا کنند و این تنها بخشی از فعالیت های فرهنگی موسسه بهشت راه اطهر است.
ترویج متفاوت عفاف و حجاب در «چهارشنبه‌های زهرایی»
ترویج متفاوت عفاف و حجاب در «چهارشنبه‌های زهرایی»
به گزارش قم نیوز چهار سال پیش وقتی در قالب گروهی سه نفره با نیت الهی، دستانی خالی و هزینه شخصی پا در میدان پرمخاطره امر به معروف و نهی از منکر گذاشتند شاید خودشان هم تصور نمی کردند روزی برسد که در شهر قم کمتر کسی باشد که نام گروه شان را نشنیده باشد.

بانوانی که طرحی نو در هم زدند تا این واجب الهی فراموش شده را بار دیگر به متن جامعه آورده و جانانه در سنگر مبارزه فرهنگی با تمام توان به دفاع از کیان مقدس حجاب و عفاف بپردازند.

اینان بر خلاف تصویری که مزدوران رسانه ای آمریکایی و صهیونیستی از آمران به معروف در ذهن جهانیان ساختند، همیشه در دستانشان شاخه های گل و بر صورتشان لبخند است. ادبیاتی محترمانه و دوستانه دارند.

با هدایایی جالب سراغ دختران و بانوان بدحجاب می روند و با روی گشاده و لحنی آرام و صمیمی آنان را به کمپین «چهارشنبه های زهرایی» دعوت می کنند. خیلی خودمانی از آسیب های بد پوششی برای آنان می گویند و از نسخه های پوسیده غرب برای برداشتم حجاب از سر زن ایرانی.

زهرا حسینی پایه گذار موسسه بهشت راه اطهر است. بانویی جهادی و خوش فکر که این روزها تعداد زیادی از بانوان جوان و پر انگیزه را دور خود جمع کرده و با طرح های مختلف در حال فرهنگ سازی عملی حجاب و عفاف در شهر قم و چندین شهر دیگر است.

وی که روزی این حرکت مقدس را با تعدادی انگشت شمار آغاز کرده امروز در چهارمین سال فعالیتش بیش از 500 نیرو را آموزش داده تا به شکلی نو تذکر لسانی را در خیابان های شهر قم احیا کنند و این تنها بخشی از فعالیت های فرهنگی موسسه بهشت راه اطهر است.

#چهارشنبه_های_زهرایی

حسینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم از چرایی راه اندازی کمپین «چهارشنبه های زهرایی» سخن گفت و اظهار کرد: اساس و پایه این طرح ترویج حجاب و عفاف و تذکر لسانی با مهربانی است. ما در اماکن پر ترددی مانند میدان آستانه، مسجد مقدس جمکران، خیابان صفائیه، کوه خضر و... با هدایایی مانند چادر، روسری، ساق دست، جوراب و ... به سراغ دختران و بانوانی که حجاب کامل ندارند می رویم و با نرمی و صمیمانه با آنها صحبت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در تذکر لسانی هیچگاه به دنبال تحمیل حجاب به افراد نبودیم، گفت: هدف ما این است که با آگاهی بخشی به بانوان کاری کنیم که از صمیم دل و با اشتیاق حجاب و عفاف را بپذیرند و به آن پایبند باشند که در بسیاری مواقع نیز این حرکت ما اثر بخش بوده و حال قلبی افراد منقلب شده است و به سمت حجاب کامل و چادر آمده اند.

#سه شنبه_های_مهدوی

مسؤول موسسه بهشت راه اطهر از «سه شنبه های مهدوی» به عنوان دیگر فعالیت این گروه یاد کرد و گفت: خواهران ما شب های چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران جمع می شوند و طرح تذکر لسانی را در محدوده این مسجد مقدس اجرا می کنند.

وی ادامه داد: با همکاری معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران نمایشگاه حجاب و عفاف نیز در این مسجد مقدس برپا کردیم که بخش های مختلف و جذابی دارد و مورد استقبال زائران این مکان مقدس قرار می گیرد.

ورود جهادی به عرصه مبارزه با ویروس کرونا

مسئول موسسه بهشت راه اطهر از ورود جهادگران این گروه به عرصه مبارزه با بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا در قم تصمیم گرفتیم ما نیز برای مقابله با این ویروس وارد میدان شویم و در حد توان در عرصه هایی که اجازه ورود داشتیم وارد شویم.

حسینی ادامه داد: بالغ بر 70 نفر از نیروهای ما وارد عرصه های مختلف شدند. پنج پایگاه دوخت ماسک راه اندازی کردیم که 9 خیاط به صورت روزانه 700 عددماسک تولید می کردند، 20 نفر ازبسیجیان ما در بیمارستان فرقانی، 10 نفر در بیمارستان شهید بهشتی، 16 نفر در بیمارستان کامکار و 8 نفر در قبرستان بهشت معصومه (س) مشغول به خدمت شدند.

وی با اشاره به اینکه عیادت از 300 خانواده مبتلا به کرونا از دیگر برنامه های این موسسه بود، بیان کرد: 15 خانواده نیز که مشکلات متعددی داشتند توسط نیروهای جهادی ما رسیدگی شدند.

مسؤول موسسه بهشت راه اطهر از شناسایی 20 خیر برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا سخن گفت و ابراز کرد: به صورت هفتگی 500 بسته بهداشتی، 500 بسته فرهنگی، 500 بسته معیشتی، 1500 پرس غدای گرم، 500 پرس سوپ گرم و 50 بسته مرغ بین آسیب دیدگان توزیع می شد.

حسینی از قربانی 14 گوسفند و اهدای گوشت آن به نیازمندان خبر داد و اظهار کرد: اهدای 100 عدد چادر مشکی، 250 روسری، دو سیسمونی، اهدای کفش و لباس به نیازمندان از دیگر فعالیت های ماه های اخیر بوده است.

اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی برای دختران

وی اجرای برنامه های مختلف فرهنگی را از دیگر برنامه های موسسه عنوان کرد و گفت: باور ما این است که ارتقاء معنویت در انسان عامل از بین رفتن بسیاری از بدی ها و رسیدن فرد و سعادت دنیا و آخرت است. از این رو در کنار فعالیت  هایی مانند تذکر لسانی، اجرای برنامه های فرهنگی را در دستور کار داریم.

مسؤول موسسه بهشت راه اطهر افزود: برگزاری مراسم های جشن، مسابقه حفظ سوره کوثر برای دختران 5 تا 9 سال، مسابقه نقاشی برای دختران 8 تا 10 سال، مسابقه دلنوشته کوتاه برای امام زمان(عج) برای دختران 10 تا 15 سال، برگزاری چله حدیث کساهرشب با حضور 40 تا 45 نفر، برگزاری چله زیارت عاشورا هرشب 40 تا 45 نفر، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، ختم سوره واقعه و ختم صلوات و چهار ختم قرآن به صورت هفتگی از جمله این برنامه هاست که با استقبال دختران و بانوان همراه بوده است.   

فرهنگ سازی سبک زندگی عفیفانه در فضای مجازی

حسینی فعالیت فرهنگی در فضای مجازی را یکی از موثرترین راه های مقابله با تهاجم فرهنگی و شبهه افکنی دشمنان عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز با گروهی از بانوان تحصیلکرده و آشنا به مقتضیات روز، اقدام به تولید پیام های فرهنگی با موضوع سبک زندگی عفیفانه، پیام هایی از شهدا، طرح های جذاب درباره حجاب و عفاف، حجاب از دیدگاه تازه مسلمان شدگان غربی و... می کنند که با استفاده از آن بتوانیم پس از تذکر لسانی و صحبت حضوری، در فضای مجازی نیز افراد را رها نکرده و با این وسیله آموزه های ناب اسلامی را به تشنگان حق و حقیقت بنوشانیم.

مردم و خیرین حامی فعالیت های خیرخواهانه بانوان زهرایی

وی با تاکید بر اینکه تمام هزینه های اجرای این طرح ها توسط بانیان، خیرین و مردم تامین می شود، گفت: در هر مناسبت و برای اجرای هر طرحی که داریم فراخوانی در کانال منتشر می کنیم و خدا را شکر هیچوقت حمایت خالصانه مردم از ما دریغ نشد و روز به روز نیز بر آن افزوده است و این حمایت و استقبال عزم ما را برای برداشتن گام های محکمتر و بلندتر بیشتر و بیشتر کرده است.

به راستی نکته ای که ذهن انسان را درگیر می کند این است که چرا سازمان ها و نهادها پرشمار فرهنگی که دست اندرکار فرهنگ سازی حجاب و عفاف نیز هستند نتوانسته اند در این زمینه توفیقی داشته باشند، ولی بانوان جهادی بدون بودجه های دولتی و آنچنانی توانسته اند تا این حد در زمینه فرهنگ سازی حجاب و عفاف پیشتازی کرده و افراد زیادی از همان زنان و دختران بد پوشش را با خود همراه کنند.

چرا با وجود هشدارهای مکرر مراجع تقلید و دلسوزان نهادهایی که متولی این امر هستند جا خالی کرده اند و آنچنان که باید در صحنه عمل خودی نشان نمی دهند تا شاهد سامان یافتن وضعیت حجاب و عفاف در ام القرای جهان اسلام باشیم. دغدغه ای بزرگ که رهبر انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کرده اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkj0j.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

کامران پورعباس
با سلام. بسیار اقدامات ارزنده و ارزشمندی است. اجرشان با حضرت زهرا(س). این موسسه سایت یا کانالی دارد برای آشنایی با فعالیتهایش؟ آدرس آن چیست؟