جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 89867
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: نسبت دادن خلاف های دیگران به مسوولان ارشد نظام فتنه انگیزی است

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: تحریک جامعه به سمت خلاف‌هایی که به دیگران برمی‌گردد و نسبت دادن آنها به مسوولان ارشد نظام ناروا و فتنه انگیزی بوده و بی انصافی و جفا به این اندازه قابل وصف نیست.
نسبت دادن خلاف های دیگران به مسوولان ارشد نظام فتنه انگیزی است
نسبت دادن خلاف های دیگران به مسوولان ارشد نظام فتنه انگیزی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم، با بیان اینکه مقطع امامت امام رضا یک مقطع ویژه در دوران امامت به شمار می‌رود اظهار کرد: امام رضا(ع) نقش اساسی در مقابله با دستگاه خلافت و ترویج مبانی دین و اخلاق ایفا کردند.

وی گفت: امام رضا(ع) به دلیل شرایطی که پیش آمد فرصتی یافتند تا بخشی از معارف آسمانی و علم الهی را به بشریت عرضه کنند؛ آنچه که در تاریخ می‌بینیم این است که هم‌اکنون از امام رضا(ع) حدود 3 هزار و 500 متن الهی موجود است.

امام جمعه قم بیان کرد: ورود حکیمانه و عالمانه امام رضا(ع) در صحنه‌های گوناگون و مباحث مختلف اعتقادی فصلی درخشان در تاریخ بشری و حکمت اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سیره عبادی و اجتماعی امام رضا(ع) تصریح کرد: روابط اجتماعی ایشان با اقشار مختلف مردم جذاب و شاخص بود.

اعرافی با تاکید بر سیره سیاسی این امام معصوم گفت: دیدگاه اسلام ناب همواره توسط ائمه معصومین(ع) مطرح می‌شد و یک روز ائمه از ادعای راستین و حاکمیت الهی بر جامعه کوتاه نیامده و علیه ظلم همواره به مقابله پرداختند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قصه جانکاه کرونا درسی برای بشر است تا همه بدانند که با وجود همه پیشرفت‌ها دست قدرت خدا برتر است اظهار کرد: سختی‌ها وبلاها علی‌رغم دشواری که ایجاد می‌کنند برای انسان‌های با فطرت سالم وسیله‌ای برای رشد و تکامل مادی و معنوی است و همه این‌ها مارا کمک می‌کند تا به سمت تقوا حرکت کنیم.

امام جمعه قم با اذعان به اینکه روزی تمام داشته‌های ما فانی خواهند شد اظهار کرد: امیدواریم از این فرصت برای بیداری بشر و حرکت به سوی تکامل استفاده شود.

وی با تقدیر از گروه‌هایی که در جریان کرونا در تنظیم و ارتقا تاب‌آوری جامعه تلاش کردند گفت: کادر بهداشت و درمان و مسوولان به خوبی در صحنه مقابله با کرونا حاضر شده و افتخار آفریدند. به طور ویژه باید از مردم جهادی، طلاب بسیجی و همه کسانی که بدون مزد و با عشق و علاقه خطر کرده و در بیمارستان‌ها حاضر شده و به یاری محرومان شتافتند تقدیر کرد.

اعرافی با بیان اینکه خطر کرونا تمام نشده و وظیفه همگان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی است افزود: هنوز نه درمان قاطع نه راه پیشگیری روشنی وجود دارد و باید با توکل بر خدا مسیر پیشگیری و همبستگی را ادامه دهیم.

وی با اذعان به اینکه جامعه ما در برابر حادثه کرونا خود را خوب نشان داد گفت: با وجود تحریم و همه مشکلات توانستیم با تکیه بر منطق تاریخی خود به موفقیت برسیم.

امام جمعه قم بیان کرد: نگاه اشغال‌گری، جنگ‌افروزی و کشتار وسیع مردم، غارتگری و استعمار پیچیده و نو، یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن دیگران، توسعه جنگ‌افزارها و سلاح‌های کشتار جمعی، عهدشکنی، حمایت از مستبدان و قدرت‌های استبدادی، حمایت از تروریسم و فرهنگ ماده‌گرایی محض، بی‌اعتنایی به همه شئون معنوی و اخلاقی، تخریب فرهنگ بشری، تخریب محیط زیست، بی اعتنایی به مستضعفان عالم همواره در بین آمریکایی‌ها وجود داشته است.

وی با اذعان به اینکه در صحنه دریا مزدوران آمریکا تسلیم قدرت ایران اسلامی شده‌اند گفت: در همین روزها در شورای امنیت هم که غالبا به نفع‌ آنها است شکست خوردند و در کرونا هم ضعف و پوچی‌گرایی خود را نشان دادند.

اعرافی با اشاره به آشوب‌های بزرگی که در پی تبعیض نژادی در آمریکا رخ داد گفت: شکست‌های بزرگی در روزهای اخیر به آمریکایی‌ها تحمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: محور مقاومت مقتدرانه جلو خواهد رفت و تحریم‌ها شکست خواهد خورد و ایران سرافراز بر تمام توطئه‌ها پیروز خواهد شد.

اعرافی تصریح کرد: ملت قهرمان ایران از دولت‌مردان انتظار حل مشکلات را دارند اما در برابر مستکبران کوتاه نخواهند آمد.

وی بیان کرد: اینجا لازم است که نامه‌ای که اخیرا پخش شده را پاسخ دهیم؛ به کسانی که به دنبال تحلیل‌های نادرست هستند می‌گوییم که حق نقد را قبول داریم اما تحریک جامعه در شرایط سخت و مشکل‌دار که ساز و کار قانونی وجود دارد فتنه‌انگیزی قابل قبولی نیست. تحریک جامعه به سمت خلاف‌هایی که به دیگران برمی‌گردد و نسبت دادن آنها به مسوولان ارشد نظام ناروا بوده و بی انصافی و جفا به این اندازه قابل وصف نیست.

امام جمعه قم تصریح کرد: رهبری با هدایت‌های کم‌نظیر خود این افتخار را آفریدند و حضور قوی ما در منظقه و دفع فتنه‌هایی چون داعش هنر رهبری بوده است و پیشرفت شاخص‌های علم و فناوری با عنایت ایشان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه جریان‌های تدبیرکننده جامعه دست مردم است و بی‌انصافی و جفاکاری در خصوص مسوولان ارشد نظام غیر قابل قبول است اظهار کرد: امام گفتند که کمربندها را بببندید و آماده مقابله با مزدوران جهان شوید و امروز پرچم‌دار این مساله رهبری معظم انقلاب است و اینکه کسانی جفا کرده و زمینه جفاکاری را فراهم کنند قابل قبول نیست و ملت همواره در کنار رهبرشان پایدار و ثابت‌قدم باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq6n6.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما