جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : 89879
منبع : خبرگزاری مهر
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:

عربستان بدون نظر خواهی از کشورهای اسلامی حج امسال را تعطیل کرد

قم نيوز : نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: عربستان بدون نظرخواهی از کشورهای اسلامی حج امسال را تعطیل اعلام کرد و فقط به صورت محدود از افراد مستقر در این کشور برای حج دعوت شده است.
عربستان بدون نظر خواهی از کشورهای اسلامی حج امسال را تعطیل کرد
عربستان بدون نظر خواهی از کشورهای اسلامی حج امسال را تعطیل کرد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: اگر حج، واقعاً حج ابراهیمی باشد در این صورت باید بتواند مشکلات امت اسلامی را برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: کسانی که برای حج ثبت نام کردند بدانند که برای این فریضه باید از قبل خود را آماده کنند و این آمادگی نباید به روزهای نزدیک به اعزام موکول شود.

وی افزود: حجی برای انسان مؤثر و اثر بخش است که حاجی بتواند پس از بازگشت از این سفر معنوی بر روی دیگران نیز تأثیرگذاری داشته باشد.

حجت الاسلام نواب با اشاره به برنامه حج امسال عنوان داشت: سال گذشته در این ایام در شهر مدینه منوره بودیم و اگر کرونا، شیوع پیدا نمی‌کرد هم اکنون برخی از زائران کشورهای اسلامی در مدینه زائر پیامبر اسلام بودند.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه می‌شد حج امسال را با رعایت موارد بهداشتی به صورت محدودتری برگزار کرد و ما پیشنهاد خود در این زمینه را ارائه داده بودیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای حج امسال کلیه تمهیدات لازم از جمله ثبت نام و آموزش زائران، اجاره هتل، انجام معاینات و بستن قراردادهای مربوط به حمل و نقل و سایر امور زائران را انجام داد؛ ولی عربستان بدون نظر خواهی از کشورهای اسلامی و بدون پاسخ به نامه‌های کشورهای اسلامی، حج امسال را تعطیل اعلام کرد و فقط به صورت محدود از افراد مستقر در این کشور برای حج دعوت شده است و از آنجا که هیچ ایرانی در عربستان زندگی نمی‌کند و ما سفارت در این کشور نداریم حج امسال بدون حضور حجاج ایرانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نواب گفت: عزیزانی که ثبت نام کرده‌اند برای آنان ارز خریداری شده و بانک مرکزی این ارز را برای زائران اختصاص داده است و در صورتی که برخی‌ها از سفر حج سال آینده انصراف دهند؛ افراد جدید جایگزین می‌شوند و امیدواریم با برطرف شدن این بیماری، سال آینده شاهد برپایی حج باشکوهی باشیم.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: در فریضه حج با تمامی برکاتش، اگر حقوق انسان‌ها رعایت نشود با مشکل مواجه خواهیم شد واگر در بار و توشه زائری وسیله حرامی وجود داشته و حاجی اخلاق اسلامی نداشته باشد به ندای لبیک وی پاسخی داده نمی‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaoana.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما