يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 89908
منبع : خبرگزاری فارس

یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قم مجددا راه اندازی شد

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در خیابان حجتیه قم همزمان با میلاد باسعادت امام رضا(ع) و روز ملی محیط بان، پس از گذشت دو سال از مشکلات مربوط به خرابی دستگاهها مجددا راه اندازی شد.
یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قم مجددا راه اندازی شد
یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قم مجددا راه اندازی شد
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: یکی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر قم که در چهارراه حجتیه نصب شده است، امروز جمعه به مناسبت میلاد باسعادت امام الرئوف حضرت رضا(ع) و «روز ملی محیط بان» مجددا راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه این ایستگاه بیش از دو سال به دلیل مشکلات مربوط به خرابی دستگاهها و کمبود اعتبارات لازم برای تعمیر و رفع نواقص آنها از مدار خارج شده بود، خاطرنشان کرد: برای راه اندازی مجدد این ایستگاه سنجش آلودگی هوا بالغ بر یک هزار میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: ایستگاه سنجش آلودگی هوای خیابان حجتیه، امکان اندازه گیری آنلاین گازهای آلاینده شامل ذرات معلق، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و اوزون را داشته و با توجه به محل قرارگیری در مرکز شهر، در تعیین شاخص کیفیت هوای شهر قم بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم دست‌کم به ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز دارد، از هزینه های بالای راه اندازی و راهبری ایستگاههای سنجش آلودگی هوا خبر داد و گفت: امیدواریم اعتبارات لازم برای نصب و راه اندازی ایستگاههای جدید و راهبری و نگهداری از 3 ایستگاه موجود در شهر قم تأمین شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjn0j.yt0nz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما