دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 89926
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت قم:

۳۵۸ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درقم وجود دارد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۳۵۸ طرح صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در قم وجود دارد که حمایت از فرآیند تکمیل ساخت و راه‌اندازی آن‌ها در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است.
۳۵۸ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درقم وجود دارد
۳۵۸ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درقم وجود دارد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی علاوه بر ارتقا شاخص‌های تولید در قم،‌ برای ۹هزار و ۴۴۲ تن فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد:‌ تاکنون برای اجرای طرح‌های یادشده، ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده و به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دیگر نیز برای تکمیل آن‌ها،‌ نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۲۶ طرح صنعتی با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در استان موجود است که بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ساخت آن‌ها صورت گرفته و با تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها برای ۱۱هزار تن اشتغال ایجاد می‌کند.

سیجانی گفت: مهمترین محصولاتی که در جریان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در قم تولید می‌شود،‌ کالاهایی مانند محصولات فولادی و آهنی، محصولات پلاستیکی،‌ انواع لوله و پوشش لوله، پنل خورشیدی،‌ الیاف مصنوعی،‌ انواع شمش فولادی و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

وی بیان کرد: روند استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت اقتصادی در بخش صنعت قم با رشد خوبی همراه است و در آینده نزدیک قم علاوه بر تولید و تامین بسیاری از محصولات صنعتی موردنیاز کشور، به یک‌قطب صادراتی مهم تبدیل خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ و یکهزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcd9n0j.yt0nx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما