سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 89949
منبع : خبرگزاری تسنیم

ساخت 13 پل عابر پیاده در قم غیرقابل اجرا است

قم نيوز : یک‌صد و چهل و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم برگزار و در آن اجرا و ساخت ۱۳ پل عابر پیاده در قم را عملاً غیرقابل اجرا دانستند و بر لزوم تعیین تکلیف کمبود بودجه شهرداری قم تأکید کردند.
ساخت ۱۳ پل عابر پیاده در قم غیرقابل اجرا است/ جبران خسارات به شهرداری‌ها در دوران کرونا
ساخت ۱۳ پل عابر پیاده در قم غیرقابل اجرا است/ جبران خسارات به شهرداری‌ها در دوران کرونا
به گزارش قم نیوز یک‌صد و چهل و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم و  معاونان وی در سالن جلسات شهید باکری  برگزارشده و لوایح واصل‌شده به شورا موردبررسی قرار گرفت.

در این جلسه بعد از ارائه گزارش عملکرد معاونت خدمات شهری شهرداری قم سید مجتبی سبحانی ثابت پرسنل خدمات شهری را در دوران مبارزه با کرونا سربازان خاموش نامید و اظهار داشت: پرسنل خدمات شهرداری در روزهای نخست حتی بدون ماسک و دستکش در میدان خدمت‌رسانی به شهروندان حضور داشتند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم در ادامه عملکرد شهرداری را موفق ارزیابی کرد و افزود: در حوزه‌های پسماند، ضدعفونی و نظارت بر بوستان‌ها و کشتارگاه و بهشت معصومه (س) شهرداری قم بسیار موفق عمل کرده است.

سپس حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: اقدامات شهرداری به‌اندازه کافی منعکس نشده و باید مردم گزارش کاملی از اقدامات شهرداری دریافت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر نیز ضمن قدردانی از خدمات شهرداری خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از مدیران استانی در جلسات ستاد مبارزه با کرونا فقط حضورداشته و هیچ اقدام مؤثری در این دوران برای شهروندان انجام نداده‌اند.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با ابراز خرسندی از خدمات‌رسانی برای سلامت شهروندان تأکید کرد: خدمت‌رسانی در جهت حفظ سلامت وظیفه همه مدیران است و توقع شهرداری حمایت دولتی در این حوزه است.

وی شهرداری‌ها را در سیاست‌های کلان کشور بدون حامی دانست و تصریح کرد: باید شهرداری‌ها نیز در 13 فصل برنامه‌ریزی‌شده در حمایت از ارگان‌ها سهمی داشته و خسارت‌های واردشده به شهرداری‌ها جبران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خسارت‌های واردشده به دو بخش آتش‌نشانی و ناوگان اتوبوسرانی را قابل‌توجه خواند و تأکید کرد: حمایت و کمک به رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی یکی از مطالبات مدیریت شهری از دولت بوده و امیدواریم حمایت لازم انجام شود.

 در ادامه جلسه سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم با درخواست از شورای اسلامی شهر قم خواستار تعیین تکلیف برای کمبود بودجه شد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر باید برای 70 میلیارد تومان کمبود بودجه تصمیم نهایی گرفته و این بخش‌ها تعیین تکلیف شود.

حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم رعایت انضباط در بودجه را یکی از دغدغه‌های شورا دانست و خاطرنشان کرد: رعایت انضباط در بودجه مسئله‌ای است که باید به آن توجه لازم شود و حتی از اجرای یک پروژه مهم‌تر بوده و نباید رفتارها و تصمیم گیرها روال انضباط طبیعی بودجه را به هم بزند.

وی با یادآوری نظام‌مند بودن مدیریت شهری در سال‌های اخیر تصریح کرد: در دوران شهرداری دکتر سقاییان نژاد زحمت زیادی کشیده شد تا به این مرحله رسیده‌ایم و بودجه به‌قاعده مشخصی رسیده و انضباط بران حاکم شده است.

اجرا و ساخت 13 پل عابر پیاده در قم عملاً غیرقابل اجرا است

سپس عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، شهرداری را در خط مقدم توسعه شهری دانست و اظهار داشت: بعضی از اقدامات با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور غیرممکن شده است.

وی اجرا و ساخت 13 پل عابر پیاده تصویب‌شده را عملاً غیرقابل اجرا دانست و گفت: متأسفانه باوجود برگزاری دو دوره مناقصه هنوز پیمانکاری برای اجرا و ساخت پل‌های عابر پیاده  اقدام نکرده است.

ذاکریان به مشکل شهرداری در خرید ماشین‌های برقی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ماشین‌های برقی از زمان لایحه تا امروز 50 درصد افزایش قیمت داشته و ما نباید زمان را از دست بدهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: لازم است کمیته ویژه‌ای برای افزایش اختیارت شهرداری تشکیل‌شده و در بعضی از موارد مانند نصب پله‌برقی‌ها که کار به انتها رسیده و پیمانکار به علت افزایش قیمت دلار در حال فسخ قرارداد است را ساماندهی کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci33av.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما