سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 89954
منبع : خبرگزاری تسنیم

ایثار و از خودگذشتگی از مولفه های فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است

قم نيوز : فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ شهادت از مهمترین عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ایثار و از از مولفه‌های فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است و این فرهنگ سد محکمی در برابر آسیب‌های اجتماعی است.
ایثار و از خودگذشتگی از مولفه های فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است
ایثار و از خودگذشتگی از مولفه های فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است
به گزارش قم نیوز سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان قم امروز در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس استان اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان یکی از مراکز بسترسازی و فرهنگ سازی حوزه ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهادت در اسلام افزود: باید در هر زمینه‌ای یاد و خاطره شهدا را نگهداریم و بخصوص در موزه دفاع مقدس، معرفی ایثارگری و رزم شهدای ناجا مدنظر قرار بگیرد و مجموعه انتظامی استان در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم تاثیرات عمیقی را در حوزه آشنایی با افتخارات و آموزه‌های دفاع مقدس و در نتیجه افزایش کرامت انسانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد.

سردار میرفیضی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا نسل به نسل و سینه به سینه به ما منتقل شد و جلوه طلایی خود را در طول دوران دفاع مقدس به خوبی متبلور ساخت، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است، ایثار و از خودگذشتگی از جلوه‌ها و مولفه‌های فرهنگ عاشورایی‌دفاع مقدس است و این فرهنگ سد محکمی در برابر معضلات و آسیب‌های اجتماعی است و ضرورت دارد نسل جوان بیش از پیش با حماسه دوران دفاع مقدس آشنا شود.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود تحریم‌ها و محدودیت ها، جلوه ایثارگری و همدلی و همراهی مردم  و گروه‌های جهادی را در کمک‌های مؤمنانه و دیگر موارد مربوط به کرونا شاهد بودیم به طوری که حتی در پیشرفته ترین کشورها از نظر بهداشتی نیز از آن خبری نبود.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: این موضوع باید مورد تاکید باشد که پیوست های لازم از جمله در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، تفریحی، دینی و انتظامی برای موزه در نظر گرفته شود تا بر اثرگذاری بیشتر آن در جامعه بیفزاید.

سردار میرفیضی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند پلیس باید در تراز انقلاب باشد یعنی اینکه هر اقدامی که صورت می گیرد، باید آرمان آن همترازی با ارزش‌ها و آرمان‌های عظیم انقلاب اسلامی باشد، استفاده از دانش آموزان به عنوان همیار پلیس سبب شد تا با فرهنگ سازی صحیح، آمار تصادفات و مرگ و میر سالانه ناشی از آن به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceeo8v.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما