سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : 89961
منبع : خبرگزاری فارس

برخی از شهروندان مانع اجرای پروژه‌ شهیدان برقعی شده‌اند

قم نيوز : مدیرمنطقه یک قم گفت: تاکنون 127 ملک از پروژه شهیدان برقعی تملک شده و 8 پلاک هنوز تملک نشده و به توافق نرسیده‌ایم، متأسفانه عدم همراهی برخی از شهروندان در تملک، مانع از اجرای به‌موقع پروژه‌ها می‌شود.
برخی از شهروندان مانع اجرای پروژه‌ شهیدان برقعی شده‌اند
برخی از شهروندان مانع اجرای پروژه‌ شهیدان برقعی شده‌اند
به گزارش قم نیوز احمد ترکمن با اشاره به وضعیت منطقه یک قم و اجرای پروژه‌های مختلف، اظهار کرد: منطقه یک دارای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی و ۴ ناحیه و ۱۴۲۲ هکتار، وسعت است؛ منطقه یک نخستین منطقه شهری بوده که قسمت‌هایی از آن جدا شد و به منطقه ۵ و ۷ پیوسته است.

مدیرمنطقه یک قم افزود: در این منطقه خیابان‌های بلوار پیامبر اعظم(ص)، سمیه، بلوار بسیج، فاطمی، شهید رجایی، انقلاب، آیت‌الله طالقانی، ۴۵ متری عمار یاسر، شهید محلاتی، نوبهار، بلوار ۱۵ خرداد، ۷۵ متری عمار یاسر، بلوار امام علی(ع)، فرهنگیان، ۱۹دی ۱ و ۲ و بلوار محتشم قرار دارد.

ترکمن خاطرنشان کرد: بافت فرسوده و قدیمی در این منطقه در خیابان آیت‌الله طالقانی، دروازه ری، نوبهار و چهل اختران دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ پروژه عمرانی در سطح منطقه یک شهر قم در دست اقدام است، افزود:  پروژه شهیدان برقعی، یکی از پروژه‌های بسیار مهم بوده که از خیابان انقلاب تا خیابان آیت‌الله طالقانی را شامل شده و به سجادیه معروف است.

مدیرمنطقه یک قم با تأکید بر اینکه پروژه شهیدان برقعی در حدود ۸۵۰ متر طول دارد، یادآور شد: تاکنون ۱۲۷ ملک از آن تملک شده و ۸ پلاک هنوز تملک نشده و به توافق نرسیده‌ایم، متأسفانه عدم همراهی برخی از شهروندان در تملک، مانع از اجرای به‌موقع پروژه‌ها می‌شود.

ترکمن اضافه کرد: این مسیر در حدود۶۰ سال بلاتکلیف مانده بود و شهردار نسبت به اجرای آن، تکلیف بر عهده منطقه یک گذاشته و قرار است خیابان شهیدان برقعی از سمیه به روبروی آستان چهل اختران وصل شود.

وی گفت: شهرداری آمادگی دارد بیش از قیمت کارشناسی و بر اساس مصوبه تا ۱۵ درصد حق سکونت این ملک‌ها را خریداری کند تا پایان شهریور بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم.

مدیرمنطقه یک قم افزود: دو پروژه عمرانی شامل شهیدان برقعی و فاز ۳ شهید روحانی از ۴۵ متری ۱۵ خرداد تا بزرگراه امام علی(ع) در منطقه یک اولویت دارد، البته بخشی از اراضی موقوفه و در حال تملک است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsoq4.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما