چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 89982
منبع : خبرگزاری فارس

پیش بینی صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری از استان قم

قم نيوز : رئیس سازمان صمت استان قم از پیش بینی ۲۵۰ میلیون دلاری صادرات از استان به کشورهای همسایه خبر داد.
پیش بینی صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری از استان قم
پیش بینی صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری از استان قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با ذکر این مطلب که احیای واحدهای راکد بود و امسال نیز چنین طرحی را در مسیر رفع موانع تولید در دست اقدام داریم، گفت:  در آمار کشوری، ۳۵۰ واحد راکد در قم اعلام‌شده است درحالی‌که بر اساس آخرین آمار، ۲۲۵ واحد در قم وجود دارد و باید طبق مصوبات، برای احیای ده درصد آن اقدامات لازم را اتخاذ کنیم، در این میان تناقضی میان آمار واحدهای راکد وجود دارد که با ارزیابی دقیق آمار به‌زودی احصا می‌شود.

وی با بیان اینکه معیار احصای واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی، قرارداد بوده و به نظر می‌رسد در آمار کشوری، طرح‌های نیمه‌کاره نیز ذکرشده است، تصریح کرد: دراین‌باره با ارزیابی دقیق، امسال ۲۵ واحد راکد دوباره احیا می‌شود.

سیجانی ابراز کرد: در سال جاری برگزاری دومین نمایشگاه ساخت داخل را در دست اقدام داریم، این نمایشگاه در سال گذشته با تلاش دستگاه‌های دولتی و واحدهای تولیدی و بخش خصوصی برگزار و با استقبال زیادی مواجه شد.

وی گفت: در سال جاری با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده، ۱۵ محصول وارداتی به ارزش ۶۷ میلیون دلار در قم داخلی سازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در بازدید سرپرست وزارتخانه برخی از قطعات شرکت‌های بزرگ در سال گذشته داخلی سازی شده است و امسال دو کالای مهم در رابطه با قطعات هواپیمایی در شهرک صنعتی شکوهیه و ساحت اتوبوس فرودگاهی نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: همچنین امسال صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری به وزن ۳۵۰ هزار تن به ۱۵ کشور همسایه از قم پیش‌بینی‌شده است، ضمن اینکه در سه ماه اول امسال ۳۱ میلیون دلار صادرات انجام شد و با توجه به ۸۰ درصد بازگشایی مرزی و برگشت وضعیت معاملات به حالت قبل، امیدواریم این میزان صادرات تحقق پیدا کند.

سیجانی با تأکید بر اینکه امسال چهار پذیرش و اعزام هیئت‌های بازرگانی بین‌المللی در توسعه تعاملات پیش‌بینی شد که با شرایط کرونا فعلاً امکان ندارد، گفت: زیرساخت‌های تجاری نمایشگاه بین‌المللی در دست اجراست و قول مساعدی در مورد راه دسترسی ارائه‌شده که امیدواریم فاز اول نمایشگاه تا مهرماه آغاز شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf01dc.w6d1cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما