چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 89994
منبع : خبرگزاری تسنیم

هشدار دانشگاه علوم پزشکی قم:آمار بستری‌ها در قم رو به افزایش است

قم نيوز : معاون دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش آمارهای بستری و فوتی استان در روزهای گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه همسایگان شهر قم در مرحله وضعیت قرمز قرارگرفته‌اند و باید هشدارها را در مورد شهر قم جدی بگیریم.
هشدار دانشگاه علوم پزشکی قم:آمار بستری‌ها در قم رو به افزایش است/عدم رعایت نکات بهداشتی در تالارها و بوستان‌های شهری
هشدار دانشگاه علوم پزشکی قم:آمار بستری‌ها در قم رو به افزایش است/عدم رعایت نکات بهداشتی در تالارها و بوستان‌های شهری
به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا اظهار داشت: کشور هنوز در پیک  نخست این بیماری بوده و پیش‌بینی می‌شود پیک دوم آن در پاییز خواهد بود.

وی دوره ثبات این بیماری را 50 روز دانست و افزود: متأسفانه روند افزایشی این بیماری آغازشده و دوره ثبات و مدیریت آن را پشت سر گذاشته‌ایم و اگر نسبت به کنترل آن اقدامات لازم انجام نشود شاهد افزایش بیماران بستری و فوتی در چند هفته آینده خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، آمار بیماران بستری و فوتی قم را در روزهای گذشته قابل‌توجه اعلام کرد و گفت: در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در چند حوزه گندزدایی، ضدعفونی و تهیه تجهیزات بهداشتی مانند ماسک و دستکش اقدامات لازم انجام‌شده است.

وی نظارت، بازرسی و بازخورد قانونی به واحدهای تولیدی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد:  یک مورد تعطیلی کارگاه و 318 مورد اخطار تعطیلی، یک مورد تعطیلی دفاتر پیشخوان و 34 مورد اخطار تعطیلی، برای داروخانه دو اخطار تعطیلی و برای پلیس +10 دو اخطار، 10 مورد اخطار نیز برای بانک‌ها صادرشده است.

محبی ادامه داد: جایگاه‌های سوختی یک مورد اخطار،  آموزشگاه‌ها  سه اخطار، دو مورد تعطیلی فروشگاه و 9 مورد اخطار تعطیلی و کافی‌نت‌ها 4 مورد اخطار و گیم نت 10 مورد تعطیلی و سه مورد اخطار، رستوران‌ها 22 اخطار و 10 مورد تعطیلی، تالارهای پذیرایی 23 اخطار و 9 مورد تعطیلی ثبت‌شده است.

وی از ثبت اخطار 42 مورد نانوایی نیز خبر داد و بیان کرد: 7 مورد اخطار برای نانوایی‌ها و 20 قطع سهمیه و دو مورد نیز پلمپ انجام‌شده و بستنی‌فروشی‌ها نیز 2 مورد تعطیلی و 30 مورد اخطار داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، فعالیت واحدهای اقتصادی را منوط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و تأکید کرد: در همه صنوف بازرسی‌ها به‌صورت مستمر انجام‌شده و نظارت‌ها در حال انجام است.

وی سهل‌انگاری مردم و مسئولان را زنگ خطری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه همسایگان شهر قم در مرحله وضعیت قرمز قرارگرفته‌اند و باید هشدارها را در مورد شهر قم جدی بگیریم.

محبی بازرسی‌های انجام‌شده از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا را بیش از50 هزار مورد اعلام و تأکید کرد: بازرسی‌ها در 13 آیتم انجام‌شده و نیروهای بازرسی به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی تخلف بعضی از اصناف مانند تالارهای عروسی را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: با مراجعه به بوستان‌های شهر شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم بوده و باید هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci53av.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما