پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : 90016
منبع : خبرگزاری مهر
از ابتدای سال تاکنون؛

اعضای ۲ بیمار مرگ مغزی در قم اهدا شد/ قم بالاتر از میانگین کشوری

قم نيوز : مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهدای عضو دو نفر از ابتدای سال تاکنون افزود: طی سال گذشته ۱۴ مورد اهدای عضو در استان انجام گرفته است.
اعضای ۲ بیمار مرگ مغزی در قم اهدا شد/ قم بالاتر از میانگین کشوری
اعضای ۲ بیمار مرگ مغزی در قم اهدا شد/ قم بالاتر از میانگین کشوری
به گزارش قم نیوز ولی الله صمدی با اشاره به اهدای عضو دو نفر آقا از ابتدای سال تاکنون افزود: طی سال گذشته ۱۴ مورد اهدای عضو در استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به زمینه سازی راه اندازی پیوند کلیه در یکی از بیمارستان‌های قم افزود: برای راه اندازی آن، اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی آماده شده و پزشکان متخصص نیز حضور دارند و پس از خرید تجهیزات و موافقت وزارت بهداشت این اقدام صورت می‌گیرد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه سالیانه حدود ۱۰۰ بیمار مرگ مغزی در استان قم وجود دارد، تصریح کرد: آمار اهدای عضو کشوری ۱۳ نفر به ازای هر میلیون نفر است در حالی که آمار اهدای عضو در استان قم نسبت به هر یک میلیون نفر ۱۵ نفر بوده که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی بیان کرد: علاقه مندان برای دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند به سایت علوم پزشکی استان قم به نشانی www.muq.ac.ir مراجعه کنند که پس از دریافت اطلاعاتشان، کارت صادر می‌شود.

صمدی گفت: سالیانه حدود هزار کارت اهدای عضو در قم برای متقاضیان صادر می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfvxd1.w6dxyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما