پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 90019
منبع : خبرگزاری تسنیم

بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند

قم نيوز : معاون استاندار قم با اشاره به تشکیل هیئت خبرگان بانکی در استان، گفت: بانک‌های عامل حق صدور اجراییه و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند.
بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند
بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در سی و پنجمین شورای گفتگوی دولت و بخش  خصوصی که امروز در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش این جلسات در تصمیم‌گیری‌های کلان استانی، اظهار داشت: در راستای تصمیم‌گیری جامع در جلسات حضور اعضای اصلی در شورا ضروری است.

وی با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی تمام بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در عرصه گردشگری، اضافه کرد:  برای یکسان‌سازی فرآیندها و تسهیل در سازوکار تسهیلات باید به واحدهای تولیدی اعطا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی  استانداری قم خاطرنشان کرد: کارکردها و نقش یک بانک  به‌عنوان یک بانک تخصصی در حوزه گردشگری در استان مشخص شود و گزارشی از فعالیت‌های این بانک و تسهیلات پرداختی در حوزه گردشگری ارائه شود.

وی با تأکید بر اهمیت ارائه طرح پیشنهادی برای تسهیلات ویژه واحدهای گردشگری در تأمین سرمایه در گردش، ادامه داد: در خصوص کمک به واحدهای تولیدی باید به مصوبات کارگروه‌ها استناد شود و هرگونه اقدامی که منجر به اختلال در فرآیند واحد تولیدی شود غیرقابل‌قبول است.

غضنفری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای تولید راکد بر اساس بدهی‌های بانکی در گذشته است، یادآور شد: طبق  مصوبات کارگروه‌های استانی که مراحل  قانونی لازم را نیز طی کرده است، بانک‌های عامل حق صدور اجرایی و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند.

وی از تشکیل هیئت خبرگان بانکی در استان با دستور رئیس بانک مرکزی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اعضای این هیئت می‌توانند با کارشناسی و نظرات تخصصی در حوزه اقدامات بانکی، نقش مهمی در تصویب دستورالعمل‌های مناسب برای حل مشکلات واحدهای تولید ایفا کنند.

گفتنی است در این جلسه پیرامون مباحث گردشگری در خصوص امور مالیاتی، امور بیمه‌ای، مسائل بانکی، عوارض شهرداری و مسائل زیرساختی آب، برق و گاز به پیشنهادات و راهکارهای حل مسائل ارائه  و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3ua3.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما