پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : 90022
منبع : خبرگزاری فارس

جشنواره «مد و لباس، حجاب و عفاف» در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : مدیر مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی گفت: جشنواره «مد و لباس و حجاب و عفاف» و نمایشگاه «حجاب و عفاف در اقوام و طوایف» همزمان با هفته حجاب و عفاف در مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی واقع در پردیسان برگزار می‌شود.
جشنواره «مد و لباس، حجاب و عفاف» در قم برگزار می‌شود
جشنواره «مد و لباس، حجاب و عفاف» در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز امیر رزق‌آبادی در نشست خبری جشنواره «مد و لباس و حجاب و عفاف» و نمایشگاه «حجاب و عفاف در اقوام و طوایف» صبح امروز با حضور اهالی رسانه در مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی پردیسان برگزار شد عنوان کرد: افتتاحیه جشنواره «مد و لباس و حجاب و عفاف» 23 تیر ماه ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا 27 تیر ماه برقرار خواهد بود افزود: برنامه‌های مختلفی در طول این جشنواره برای رده‌های سنی مختلف کودکان و بزرگسالان اجرا می‌شود و هنرمندان کاربلد برای طراحی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

مدیر مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی ادامه داد: 23 تیر ماه همزمان با افتتاح این جشنواره مرکز خدماتی «مثبت زندگی» که زیر مجموعه بهزیستی استان قم است افتتاح خواهد شد و در اختیار مددجویان بهزیستی و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

رزق‌آبادی اضافه کرد: برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره «مد و لباس و حجاب و عفاف» نیز روز جمعه 27 تیر ماه بعد از اتمام زمان برگزاری نماز جمعه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در هفته حجاب و عفاف همچنین نمایشگاه با موضوع «حجاب و عفاف در اقوام و طوایف» در مجتمع شهید ربانی برپا می‌شود افزود: در این نمایشگاه محصولات مرتبط با حجاب و عفاف مانند مقنعه، چادر و ... به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

مدیر مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی اذعان کرد: آثار صنایع دستی نیز به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

رزق‌آبادی عنوان کرد: برگزاری جشنواره «مد و لباس و حجاب و عفاف» و نمایشگاه «حجاب و عفاف در اقوام و طوایف» به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی به عنوان نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با همکاری شهرداری منطقه پردیسان و بسیج خواهران ناحیه بسیج امام حسن(ع) صورت می‌گیرد.

 

برگزاری تریبون آزاد پیرامون «حجاب و عفاف»

وی همچنین از برگزاری تریبون آزاد با موضوع «حجاب و عفاف» در حاشیه برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: تریبون آزاد با حضور کارشناسان اداره خواهد شد.

مدیر مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی با اشاره به ضرورت توسعه اقدامات فرهنگی در منطقه پردیسان قم بیان کرد: از دیگر اهدافی که در جریان برگزاری جشنواره و نمایشگاه با موضوع حجاب و عفاف در پردیسان دنبال می‌شود توسعه مسائل فرهنگی در پردیسان و ارتقاء نگاه مثبت فرهنگی به این منطقه است.

رزق‌آبادی تصریح کرد: فرزندان امروز به این نیاز دارند که با روش‌های نوین با آنان صحبت شود، در قالب برگزاری این جشنواره تلاش بر این است که با زبان هنر با نسل امروز ارتباط گرفته شود.

لیلا شکریان فرمانده حوزه بسیج حضرت نرجس(س) ناحیه امام حسن(ع) پردیسان نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: عموم مردم می‌توانند در جشنواره جشنواره «مد و لباس و حجاب و عفاف» و نمایشگاه «حجاب و عفاف در اقوام و طوایف» شرکت کنند.

وی هدف از همکاری ارگان‌های مختلف برای برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در پردیسان را هم‌افزایی در راستای ارتقاء سطح کیفی برنامه‌ها دانست و گفت: جلوگیری از موازی‌کاری در این زمینه نیز از دیگر اهداف همکاری‌ها در این خصوص است.

 

برگزاری مانور حجاب همزمان با هفته حجاب و عفاف

فرمانده حوزه بسیج حضرت نرجس(س) ناحیه امام حسن(ع) پردیسان اضافه کرد: تفاوت نمایشگاه حجاب و عفاف امسال نسبت به سال‌های گذشته موضوع نمایشگاه است که به بحث حجاب در اقوام و طوایف می‌پردازد و اینکه عموم مردم امکان حضور در این نمایشگاه را دارند.

شکریان تصریح کرد: نمایشگاه امسال سعی دارد این مسئله را به مردم به ویژه جوانان برساند که حجاب و عفاف در همه ادیان حتی یهودیت مطرح بوده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای واقعه مسجد گوهرشاد بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه گامی در راستای پاسداشت خون شهدای حجاب و عفاف است.

 فرمانده حوزه بسیج حضرت نرجس(س) ناحیه امام حسن(ع) پردیسان عنوان کرد: مانور حجاب نیز در هفته حجاب و عفاف برگزار می‌شود.

 

وضعیت نامناسب حجاب برخی از بانوان در پردیسان

مرضیه محمدی فرمانده پایگاه بسیج حکیمه خاتون ناحیه امام حسن(ع) نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: یکی از اهدافی که در جریان برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف امسال دنبال می‌شود جذب جوانانی است که زاویه دیدشان نسبت به حجاب، انقلاب و شهدا مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: طی برگزاری تریبون حجاب و عفاف نیز سعی بر این است که فلسفه حجاب برای مخاطبان تشریح شود.

فرمانده پایگاه بسیج حکیمه خاتون ناحیه امام حسن(ع) با بیان اینکه در اغلب بنگاه‌های املاکی پردیسان که بانوان در آن فعالیت می‌کنند توجهی به رعایت حجاب نمی‌شود افزود: تقدیر از فعالان صنفی که رعایت حجاب را همواره در دستور کار خود قرار داده‌اند امری مؤثر در راستای توسعه رعایت حجاب بین فعالان صنفی به نظر می‌رسد.

 

همراهی مُد با حجاب اسلامی

محمد رمضانی شهردار پردیسان نیز در ادامه این نشست رعایت حجاب درونی و بیرونی را برای افراد جامعه ضروری برشمرد و گفت: توسعه برنامه‌های فرهنگی در پردیسان اتفاق خوبی است و شهرداری این منطقه تا حدی که از عهده‌اش بر بیاید از این برنامه‌ها حمایت می‌کند.

وی تشریح کرد: همراه شدن جشنواره حجاب و عفاف امسال با موضوع مد و لباس اتفاق جدیدی است و پیش‌بینی می‌شود که سوق یافتن مد به سمت حجاب استقبال مردم را در پی داشته باشد.

شهردار منطقه پردیسان اذعان کرد: مُد مطابق با دستورات اسلامی در عرصه حجاب، جوانان را به سمت وادی حجاب می‌کشاند و آنان را تشویق می‌کند تا با انتخاب خود حجاب را دنبال کنند.

 انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccixqo.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما