شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 90030
منبع : خبرگزاری فارس

تجلیل از موفق‌ترین تیم باشگاهی ورزش جانبازان و معلولین قم

قم نيوز : از تیم بسکتبال با ویلچر ایثار به عنوان موفق‌ترین و شاخص‌ترین باشگاه ورزشی جانبازان و معلولین استان قم در حضور رئیس فدراسیون و مدیر کل ورزش و جوانان تجلیل شد.
تجلیل از موفق‌ترین تیم باشگاهی ورزش جانبازان و معلولین قم
تجلیل از موفق‌ترین تیم باشگاهی ورزش جانبازان و معلولین قم
به گزارش قم نیوز تیمی که متشکل از یادگاران دوران دفاع مقدس از سال 1388 در مسابقات باشگاهی بسکتبال با ویلچر ایران تیم‌داری می‌کند، سال 1389 در لیگ دسته اول ایران به مجوز لیگ برتر دست یافت و از آن سال تا کنون در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با ویچلر ایران است، به عنوان پرسابقه‌ترین و پرافتخارترین تیم باشگاهی ورزش جانبازان و معلولین استان قم شناخته می‌شود.

این تیم به نام ایثار قم در سال 1389 نایب‌قهرمان لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر ایران شد، سال 1390 در نخستین تجربه حضور در لیگ برتر به مقام پنجم رسید، اما در سال‌های 1391 و 1392 تا مرز قهرمانی لیگ برتر پیش رفت تا اینکه به مقام نایب‌قهرمانی باشگاه‌های کشور بسنده کرد.

ایثار با بهره‌گیری از مدیران کاردان و مجرب همچون علی خوشرفتار و یحیی ابطحی و یک تیم پرتلاش در پشت صحنه، سال‌های 1393 و 1394 شیرین‌ترین دوران فعالیت حرفه‌ای خود را تجربه کرد و دو دوره متوالی بالاتر از دیگر رقبای مدعی خود به مقام قهرمانی لیگ برتر ایران دست یافت.

سال 1395 این تیم در لیگ برتر چهارم شد و سال 1396 به دلیل مواجهه با مشکلات مالی و عدم برخورداری از اسپانسر از لیگ برتر کناره‌گیری کرد اما موفقیت‌های ایثار به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا ایثار در سال‌های 1394 و 1396 در لیگ دسته دوم بسکتبال با ویچلر ایران روی سکوی قهرمانی رفت، سال 1397 در لیگ ملی قهرمان شد و بار دیگر به لیگ برتر بازگشت.

این تیم که یک عنوان سومی از تورنمنت بین‌المللی 2015 شهرهای خواهرخوانده اصفهان نیز در کارنامه دارد، در سال 1398 بار دیگر گام به رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر ایران گذاشت و حتی تا مرحله پایانی پیش رفت اما شیوع ویروس کرونا مانع از ادامه لیگ و تداوم مسیر رو به پیشرفت ایثار در راه کسب یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر شد.

ایثار در کنار این موفقیت‌ها خدمات ارزنده‌ دیگری نیز انجام داده که از جمله آنها شناسایی و کشف استعدادها و نخبه‌های معلول و جذب آنها به محیط سالم و پاک ورزش است، اقدام ارزنده‌ای که منجر به ظهور یک پدیده به نام محمد محمدنژاد در تیم ایثار، راهیابی وی به تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان و در نهایت کسب چندین مدال و عنوان آسیایی و جهانی و سهمیه پارالمپیک 2016 و 2020 بود.

این اقدامات و چندین عملکرد مثبت دیگر موجب شد تا فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، ایثار قم را شایسته قدردانی دانسته و در مجمع سالیانه هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین توسط سیدمحمدشروین اسبقیان رئیس این فدراسیون از علی خوشرفتار جانباز گرانقدر دوران دفاع مقدس و مدیرعامل این باشگاه شاخص تجلیل کند.

انتهای پیام /111
https://qomnews.ir/vdcbggb9.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما