شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 90039
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر درمان تامین اجتماعی قم خبر داد:

بستری ۶۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی قم

قم نيوز : مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان قم گفت:‌ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان امام رضا (ع) و ۶۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قم در سال گذشته بستری شدند.
بستری ۶۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی قم
بستری ۶۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی قم
به گزارش قم نیوز داوود علیمحمدی ظهر شنبه در نشست خبری که در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قم در سال ۹۸ بوده است که در این میان ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی هزینه شده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان قم گفت: از اواخر بهمن ماه با شیوع بیماری کرونا، بیمارستان امام رضا (ع) نخستین بیمارستان تامین اجتماعی در کشور بود که همه تخت‌هایش را در اختیار بیماران کرونایی قرار داد.

وی گفت: حدود هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان امام رضا (ع) و ۶۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی طی سال گذشته بستری شدند.

علیمحمدی ابراز کرد: تعداد مراجعین سرپایی به پزشکان و بیمارستان‌ها در موسسات طرف قرار داد حدود پنج میلیون بار مراجعه و در مراکز سازمان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه بوده است.

وی ادامه داد: از پنج هزار و ۱۰۰ بیماری مبتلا به کرونای مراجعه کننده به این بیمارستان تعداد ۵۰۰ بیمار بستری شده‌اند.

علیمحمدی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های درمان بستری بیمه‌شدگان در بیمارستان‌های طرف قرارداد توسط این سازمان پرداخت می‌شود گفت: تا پایان بهمن ماه تمامی بدهی به بیمارستان‌های دانشگاهی پرداخت شد و اسفند و فروردین ماه نیز ۶۰ درصد مدارکی که آورده‌اند، پرداخت شده است.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی بر مبنای پولی که از مردم دریافت می‌کند برای آنها خرج می‌کند که برای ساخت مراکز درمانی بر اساس جمعیت سطح بندی لازم انجام می‌گیرد و بر اساس جمعیت استان قم و تعداد بیمارستان‌ها وجود یک بیمارستان تامین اجتماعی کفایت می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم عنوان کرد: خرید دستگاه دیالیز و چندین دستگاه اکسیژن ساز و حتی دستگاه‌های رادیولوژی مراکز درمانی دیجیتال و تمامی دستگاه‌های تصویر برداری و دیجیتال از جمله اقدامات انجام گرفته در زمینه بهبود وسائل درمانی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaowno.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما