شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 90043
منبع : خبرگزاری تسنیم

افزایش 10 هزار نفری دانش‌آموزان قم در سال جدید تحصیلی

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با توجه به افزایش ۱۰ هزارنفری دانش آموزان در سال جدید مجموعاً ۲۷۵ هزار دانش‌آموز در مدارس قم مشغول به تحصیل خواهند شد.
افزایش ۱۰ هزار نفری دانش‌آموزان قم در سال جدید تحصیلی/کنکور سراسری قطعاً در قم برگزار می‌شود
افزایش ۱۰ هزار نفری دانش‌آموزان قم در سال جدید تحصیلی/کنکور سراسری قطعاً در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز شرایط حاکم بر کشور، وجود بیماری منحوس کرونا کلیه امورات را در چنته خود گرفته است، از آسیب مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تفریحی متنوع که بگذریم از بحث تعلیم و تربیت فرزندان نمی‌توان به‌راحتی گذشت؛ آموزش و پرورشی که جزء ملزومات زندگی شناخته‌شده، امروز به دغدغه‌ای مهم برای خانواده‌ها تبدیل‌شده است.

این روزها نگرانی تکثیر و شیوع بیماری آن‌هم در بین جمعیت عظیم دانش آموزان، آشوب و بحرانی بزرگ در دل والدین به راه انداخته است، به‌گونه‌ای که این موضوع حتی بحث ثبت‌نام مدارس و شرکت در کلاس‌های درس را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است. حال باید دید با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید سرانجام این بلاتکلیفی باوجود چنین ویروس منحوسی به کجا ختم خواهد شد.

بر همین اساس به‌منظور بررسی وضعیت و عملکرد مدارس در مواجهه با چنین شرایط سختی همچنین دستیابی به برنامه‌ریزی‌های این مجموعه به گفت‌وگو با مدیرکل آموزش و پرورش استان قم پرداختیم تا شاید اندکی از دغدغه والدین نسبت به موضوع موردبحث کاسته شود.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی از نیمه تیرماه اظهار داشت: با توجه به افزایش 10 هزارنفری دانش آموزان در سال جدید مجموعاً 275 هزار دانش‌آموز در مدارس قم مشغول به تحصیل خواهند شد و والدین نیز دغدغه ثبت‌نام فرزندانشان را نداشته باشند، چراکه شاخص برنامه‌های آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان ما خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بررسی سناریوهای مختلفی را در بحث بازگشایی مدارس مطرح ساخت و گفت: با توجه به وضعیت استان نسبت به بیماری و احتمال زرد یا حتی قرمز بودن شرایط در ماه‌های آینده، بحث تراکم دانش آموزان و استفاده از فضای مجازی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

ایام کرونایی فرصتی مغتنم برای داوطلبان کنکور سراسری

وی همراهی اولیاء را در این راستا قابل‌تقدیر دانست و تصریح کرد: به‌منظور حفظ جان دانش آموزان عزیزمان بحث ایجاد فضای جدید آموزشی و دو شیفته شدن برخی مدارس و مدیریت سرانه فاصله‌گذاری اجتماعی و محدود شدن تعداد دانش آموزان در هر نوبت در دست اقدام قرار گرفت.

شیخ‌الاسلام با اشاره به زمان برگزاری کنکور سراسری بنا بر اعلام سازمان سنجش عنوان کرد: طبق زمان تعیین‌شده مورخ 30 و 31 مردادماه آزمون با رعایت کامل نکات بهداشتی بین کلیه رشته‌ها برگزار خواهد شد و از داوطلبان دارای بیماری خاص نیز در محیط‌های امن آزمون به عمل می‌آید.

وی ایام تعطیلات را فرصتی مغتنم برای دانش آموزان کنکوری قلمداد کرد و افزود: در ایام کرونا تنها دغدغه 20 درصد از اتمام کتب درسی مطرح بود که آن‌هم در فضای مجازی ارائه و حذفیاتی نیز در این زمینه لحاظ شد که نمرات دروس قابل‌مطالعه نیز متقن و قابل‌سنجش هستند.

به گفته این مسئول دغدغه‌مند به‌منظور حفظ سلامتی و رفاه حال دانش آموزان کلیه پروتکل‌های بهداشتی در امتحانات نهایی نیز به‌طورجدی رعایت شد و بیش از 20 هزار دانش‌آموز پایه نهم و دوازدهم با موفقیت امتحانات خود را به اتمام رساندند.

به نظر می‌رسد نگرانی‌ها و دغدغه‌ای که از سوی والدین در بحث آموزش و حفظ سلامتی فرزندانشان مطرح می‌شود قابل‌تأمل بیشتری است چراکه در بحث حیاتی مهارت‌های آموزشی و پرورشی هر نوع واکنشی توأم با ضعف یا کاستی ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری را متوجه سرمایه‌های ملتی کند.

گزارش از الهام پناهی فر

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmxd1.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما