شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : 90044
منبع : خبرگزاری تسنیم

ذوالنور: تنها راه حل مشکلات کشور عدم وابستگی به نفت است

قم نيوز : رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع قرارداد با چین با حضور وزیر امورخارجه در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد گفت: مجلس شورای اسلامی در این زمینه در جریان نبوده است و قراردادی نیز امضاء نشده است.
تنها راه حل مشکلات کشور عدم وابستگی به نفت است/ موضوع قرارداد با چین در مجلس بررسی می‌شود
تنها راه حل مشکلات کشور عدم وابستگی به نفت است/ موضوع قرارداد با چین در مجلس بررسی می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور در حاشیه افتتاح دفتر مجمع نمایندگان استان در بخش سلفچگان در جمع خبرنگاران، با اشاره به موضوع قرارداد 25 ساله کشورمان با کشور چین اظهار داشت: ظریف وزیر امور خارجه نیز در همین زمینه روز یک‌شنبه در جلسه کمیسیون حاضر می شود.

وی افزود: قطعنامه شورای حکام، تلاش‌های آمریکا برای بردن پرونده ایران به شورای امنیت ملی و همچنین قرارداد 25 ساله کشورمان با چین موضوعاتی است که در این جلسه مطرح می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع قرارداد با چین به‌صورت ریز موردبررسی قرار می گیرد، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه در جریان نبوده است و قراردادی نیز امضاء نشده است.

ذوالنور گفت: موضوع قرارداد با چین در کمیسیون مطرح می شود و در صورت نیاز به صحن علنی مجلس نیز ارجاع داده می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود شیوع دوباره کرونا را مورد توجه قرار داد و افزود: اگرچه پیگیری این مسئله با کمیسیون بهداشت و درمان است، اما کمیسیون امنیت ملی از آن جهت که این بیماری باعث تلفات جانی شده است بی تفاوت نیست و مشترکا با کمیسیون بهداشت آن را دنبال می‌کند.

وی در خصوص حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داد، ادامه داد: سناریوهای مختلفی وجود دارد که این موارد را در کمیسیون امنیت ملی بررسی کرده‌ایم و دیروز نیز با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جلسه‌ای را در همین زمینه برگزار شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین مشکلات کشور در حوزه اقتصاد را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تنها راه حل مشکلات، استقلال کشور از وابستگی به نفت، مدیریت صحیح و جلوگیری از هر گونه خود تحریمی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtz9y.ak9zt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما