شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 90056
منبع : خبرگزاری فارس

بیمارستان امام رضا قم در ایستگاه انتظار اختصاص خط حمل‌ونقل شهری

قم نيوز : مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم گفت: سال‌ها است که پیگیری‌ها برای اختصاص یک وسیله نقلیه عمومی یا یک ایستگاه در شبکه خطوط حمل‌ونقل شهری برای عبور و مرور راحت شهروندان به بیمارستان امام رضا(ع) جریان دارد ولی تاکنون اقدامی از سوی دستگاه‌های مربوطه صورت نگرفته است.
بیمارستان امام رضا قم در ایستگاه انتظار اختصاص خط حمل‌ونقل شهری
بیمارستان امام رضا قم در ایستگاه انتظار اختصاص خط حمل‌ونقل شهری
به گزارش قم نیوز داوود علی‌محمدی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت «هفته تأمین اجتماعی» با حضور اهالی رسانه و مدیران سازمان تأمین اجتماعی قم در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد عنوان کرد: طی سال گذشته حدود 11 هزار و 500 بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) و حدود 61 هزار بیمار نیز در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تأمین اجتماعی بستری و درمان شدند که 90 درصد هزینه‌های آن را سازمان تأمین اجتماعی متقبل شد.

وی ادامه داد: حدود پنج میلیون مراجعه توسط مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها، پزشک‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و ... به مراکز طرف قرار داد و حدود دو میلیون و 500 هزار مراجعه به مراکز متعلق به سازمان تأمین اجتماعی طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم اضافه کرد: بیمارستان امام رضا(ع) نخستین بیمارستان تأمین اجتماعی و سومین بیمارستان کشوری بود که با شیوع کرونا صد در صد ظرفیت‌های خود را به درمان بیماران کرونایی اختصاص داد.

علی‌محمدی تصریح کرد: در حال حاضر هفت بیمار مبتلا به کووید-19 در بیمارستان امام رضا(ع) بستری هستند و در صورت افزایش شمار مبتلایان بخش‌هایی با تعداد تختخواب بیشتر به نگهداری این بیماران اختصاص داده می‌شود.

‌وی افزود: از مجموع پنج هزار و 100 بیمار مراجعه‌کننده حدود  500 بیمار بستری شدند که از این تعداد حدود 76 نفر متأسفانه فوت کردند.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم اذعان کرد: مجموع تعداد فوتی‌ها به تعداد مراجعه‌کنندگان 1.5 درصد و نسبت تعداد فوتی‌ها به بستری‌شدگان کمتر از 15 درصد بوده است که با توجه به استانداردهای جهانی رقمی مطلوب است.

علی‌محمدی با بیان اینکه تمام مراکز تأمین اجتماعی بواسطه نرم‌افزار‌های تلفن همراه نوبت‌دهی دارند گفت: حدود 90 درصد مراجعه‌کنندگان به واسطه این نرم‌افزارها مراحل دریافت نوبت را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: البته روش نوبت‌دهی حضور برای بیمارانی که روش نوبت‌گیری به واسطه نرم‌افزارها را نمی‌دانند همچنان برقرار است.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم تصریح کرد: بیش از 95 درصد افرادی که باید برای تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی خود اقدام کنند می‌توانند با استفاده از 6 روش متفاوت این کار را سریعتر از گذشته انجام دهند.

علی‌محمدی از پرداخت 470 میلیارد تومان توسط سازمان تأمین اجتماعی برای درمان بیمه‌شدگان قمی طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان حدود 300 میلیارد تومان به مؤسسات طرف قرارداد و بقیه به صورت درمان مستقیم ارائه شد.

وی ادامه داد: بهمن ماه سال گذشته تمام بدهی‌های تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های دانشگاهی پرداخت شد و اسفند و فروردین ماه نیز 60 درصد مدارک طبق قانون پرداخت شد.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه 17 هزار کارگر ساختمانی در قم زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند افزود: در دوران تعطیلی کسب و کار ناشی از شیوع کرونا، ترک کار برای کارگران فعال نشد و همواره شرایط کاری آنان با وضعیت فعال ثبت شد؛ چنانچه فردی از اعضای جامعه کارگران زیر پوشش تأمین اجتماعی در ایام تعطیلی کرونایی حق بیمه شامل حالش نشده است می‌تواند به تأمین اجتماعی مراجعه کند تا مشکل وی پیگیری و رفع شود.

علی‌محمدی تشریح کرد: زنان خانه‌دار در قالب سه فرم خوداظهاری 12 درصد، 14 درصد و 18 درصد می‌توانند با تأمین اجتماعی قرار ببندند تا خدمات 18گانه تأمین اجتماعی نصیبشان شود و بتوانند مستمری هم بگیرند.

وی اذعان کرد: زنانی که بیمه زنان خانه‌دار می‌شوند اگر بخواهند می‌توانند دفترچه درمانی ویژه بیمه زنان خانه‌دار دریافت کنند و در غیر این صورت می‌توانند از دفترچه درمانی بیمه همسر خود بهره‌مند شوند.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر علت عدم تسهیل راه‌های عبور و مرور به بیمارستان امام رضا(ع) گفت: سال‌ها است که پیگیری‌ها برای اختصاص یک وسیله نقلیه عمومی به بیمارستان امام رضا(ع) جریان دارد ولی متأسفانه  تا این لحظه همکاری از سوی دستگاه‌های برنامه‌ریز حمل و نقل درون شهری صورت نگرفته است.

علی‌محمدی اضافه کرد: حتی این پیشنهاد نیز از سوی تأمین اجتماعی به دستگاه‌های مربوطه ارائه شده است که یک ایستگاه جلوی بیمارستان امام رضا(ع) تعیین شود تا خط واحدهایی که به پردیسان می‌روند در این ایستگاه مردم را به بیمارستان امام رضا(ع) برسانند ولی این پیشنهاد نیز پذیرفته و اجرایی نشد.

وی از تهیه چند دستگاه دیالیز جدید توسط سازمان تأمین اجتماعی قم طی سال گذشته خبر داد و گفت: حقیقتاً دستگاه‌های پزشکی ایرانی به ویژه دستگاه‌های مورد استفاده در CCU از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم تصریح کرد: دیجیتال سازی روند رادیولوژی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی قم در دست پیگیری است و  امید است تا چند ماه آینده تمام روند تصویربرداری پزشکی در قم به صورت دیجیتال انجام شود.

علی‌محمدی در ادامه این نشست در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگاران مبنی بر وجود برخی مشکلات در ویزیت بیماران در مراکز تامین اجتماعی گفت: تلاش‌ها بر این است که با نظارت دقیق و مرتب از کاستی‌ها در روند درمان بیماران جلوگیری شود؛ چنانچه فردی متوجه مشکلی در این زمینه روند درمان بیماران شد می‌تواند شرح مشکل مورد نظر را به همراه نام پزشک از طریق پیغامگیر 24 ساعته اداره تأمین اجتماعی به شماره   37712676  به مسؤولان تأمین اجتماعی اطلاع دهد و اطمینان داشته باشد که تمام پیغام‌های ضبط شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از همکاری رسانه‌های قم در زمینه انعکاس خدمات کادر درمانی این استان در راستای مقابله با کرونا و درمان بیماران کرونایی گفت: رسانه‌های قم بسیار خوب 45 روز نفسگیر کرونایی قم را پوشش دادند و به این شیوه هم به کارکنان بخش درمانی قم انگیزه بیشتری برای فعالیت داده و هم آگاهی مردم نسبت به خدمات صورت گرفته را افزایش دادند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmyeh.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما