دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : 90103
منبع : خبرگزاری تسنیم

استان قم در تأمین مرغ موردنیاز مردم هیچ مشکلی ندارد

قم نيوز : معاون استاندار قم با بیان اینکه مرغ با قیمت مصوب ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: مرغ موردنیاز در استان تأمین‌شده و به قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
استان قم در تأمین مرغ موردنیاز مردم هیچ مشکلی ندارد
استان قم در تأمین مرغ موردنیاز مردم هیچ مشکلی ندارد
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در حاشیه نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، تأمین ماسک موردنیاز استان را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: 13 واحد کارگاهی و صنعتی ظرفیت تولید ماسک در استان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه این ظرفیت به دلیل عدم تمدید مجوزهای لازم به حد موردنیاز استان نرسیده است، افزود: مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تمدید مجوزهای تولید این واحدها اقدام کند، همچنین با یک پروسه زمانی دوماهه به دانشگاه این فرصت داده شود که نسبت به صدور مجوزهای دائم هم اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه کارگروهی مستقر در فرمانداری مسئول رسیدگی به توزیع ماسک‌ها به دست مصرف‌کننده است، گفت: بسیج اصناف نیز باید به مرجع موردنظر خودش، تأمین مواد موردنیاز اولیه را ارسال کند.

غضنفری با توصیه به استفاده از ظرفیت تولید ماسک خانگی در استان ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید چارچوب مواد مورداستفاده را ازنظر بهداشتی مشخص کرده و بسیج اصناف نیز وظیفه نظارت را بر عهده داشته و اتحادیه مربوطه نیز مجوز فعالیت را برای تولید این نوع ماسک‌ها بدهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم ظرفیت تولید استان را روزانه 500 هزار ماسک عنوان و تصریح کرد: تولید واقعی در استان، حداقل 150 هزار ماسک در روز بوده که باید به 250 هزار ماسک برسیم.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در قیمت ماسک در استان نخواهیم داشت و بر اساس قیمت مصوب در دسترس مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، تأکید کرد: قیمت ماسک در چارچوب قیمت مصوب بوده و بر اساس آن سهم تولیدکننده و توزیع‌کننده تفکیک‌شده است.

غضنفری در بخشی از سخنانش پیرامون قیمت مرغ نیز با بیان اینکه استان قم مانند همه عرصه‌ها و مقاطعی که در کشور نوسان قیمت وجود داشت نسبت به سایر استان‌ها عملکرد خوبی داشته است، گفت: مرغ موردنیاز در استان تأمین‌شده و به قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه مرغ با قیمت مصوب 15 هزار و 200 تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: همچنین در این جلسه بر تداوم مصوبه تأکید شد البته هم باید نفع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده را توامان با هم در نظر بگیریم.

وی در پایان قیمت مرغ منجمد را 13 هزار و500 تومان عنوان و خاطرنشان کرد: 120 تن مرغ منجمد در اختیار ستاد قرارگرفته تا در میان اقشار آسیب‌پذیر و جامعه مخاطب توزیع شود که در این جلسه تأیید و مصوب شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1sqo.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما