سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 90134
منبع : خبرگزاری تسنیم

اجرای تعهدات دستگاه‌های اجرایی به سرمایه‌گذاران در قم رصد می‌شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: نحوه اجرای تعهدات دستگاه‌های اجرایی به سرمایه‌گذاران در قبال واگذاری خدمات در قم، رصد و ارزیابی می‌شود.
اجرای تعهدات دستگاه‌های اجرایی به سرمایه‌گذاران در قم رصد می‌شود
اجرای تعهدات دستگاه‌های اجرایی به سرمایه‌گذاران در قم رصد می‌شود
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری امروز در بازدید از شهر ک صنعتی الغدیر واقع در کیلومتر45 جاده قدیم تهران قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهرک، یکی از شهرک‌های مستعد در سطح استان قم است که احداث آن از سال 88 کلید خورد، اما متأسفانه تاکنون تمامی زیرساخت‌ها در تکمیل شهرک آماده نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: برخی از کمبودها در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان ازجمله برق و آب و گاز به دلیل وجود موانع مختلف است.

وی در خصوص کمبود آب در شهرک صنعتی الغدیر تصریح کرد: آب موردنیاز 76 لیتر کسری دارد و قرار شد تا یک ماه آینده از تخصیص از سرشاخه دز شرکت شهرک‌ها طبق مطالعات موردنیاز تأمین شود.

غضنفری بیات کرد: میزان آب موردنیاز شهرک صنعتی الغدیر در کارگروه اقتصادی در ذیل شورای برنامه‌ریزی بررسی و تصویب و تخصیص اعتبار می‌شود، همچنین در خصوص تأمین آب، شرکت شهرک‌های صنعتی مکلف شد به‌تناسب نیاز سرمایه‌گذاران را بهره‌مند کنند.

وی خاطرنشان کرد: عرصه شهرک 864 هکتار و فاز عملیاتی آن 150 هکتار است و کارهای داخلی شهرک انجام و در حوزه آب نیز برنامه‌ریزی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: در خصوص تأمین گاز از زحمات نصیری مدیر شرکت گاز که پای‌کار هستند تقدیر می‌کنیم، وی تعهد داد بنا بر قانون و علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری تا پایان شهریور گاز موردنیاز را تا درب شهرک وصل کند.

وی افزود: هم‌زمان نیز شرکت شهرک‌ها مکلف شد که کار واگذاری را انجام دهد و درگرو گاز نباشد چون عمدتاً زیرساخت‌ها و انرژی‌های موردنیاز برای زمان بهره‌برداری است و بنابراین با این قید واگذاری را متوقف نکنند.

بیان کرد: در مورد برق نیز صورت‌جلسه‌ای برگزار شد که شرکت توزیع برق 10 مگاوات برق را تأمین کند، امروز در عرصه مشاهده شد که اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: شرکت توزیع برق معتقد بود تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های شهرک صنعتی از طرف برق منطقه‌ای منعقد شود، و بر اساس آن وارد عملیات شویم و اختیارات به این شکل است.

غضنفری گفت:انتظار داریم وقتی مدیران در جلسه‌ای تعهدی می‌دهند، با علم به همه جوانب باشد، چون توقعی ایجاد می‌شود و اگر عملیاتی نشود آثار منفی آن دامن‌گیر نظام اجرایی استان می‌شود.

وی بیان کرد: در خصوص برق، این مسئله را فی الحال نپذیرفتیم و قرار شد شنبه با حضور دستگاه‌ها این موضوع بررسی و قطعی شود،اما برای فعالیت‌های مقدماتی یک مگاوات برق در شهرک موجود است و بهانه‌ای برای عدم واگذاری زمین توسط شرکت شهرک‌ها وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: همچنین در این بازدید قرار شد 4 پرونده مشخص سرمایه‌گذاری در این عرصه تعیین تکلیف و مشکلات عدم واگذاری بررسی شود و هم‌زمان متقاضیان نظر خود را ارائه بدهند و اگر مشکلی وجود دارد، عملیاتی وارد شود.

وی تأکید کرد: نحوه اجرای تعهدات دستگاه‌های اجرایی به سرمایه‌گذاران در قبال واگذاری خدمات در قم، رصد و ارزیابی می‌شود، یعنی هر وعده‌ای که دستگاه اجرایی می‌دهد در سر رسید وعده در عرصه حضور پیدا می‌کنیم و وضعیت انجام تعهد سنجیده می‌شود.

غضنفری خاطرنشان کرد: یکی از واحدهای تولید در شهرک صنعتی با مشکل آب و تأمین سوخت مواجه بود و قرار شد حداکثر سه هفته دیگر آب موردنیاز تأمین شود و ورود آب به کارگاه تولیدکننده را ببینیم، در مورد سوخت نیز باید پروانه بهره‌برداری و پایان کار داشته باشند که شرکت شهرک‌ها گواهی بدهد در چه تاریخی این موضوع حل شود.

گفتنی است این شهرک در حال تکمیل زیرساخت‌های خدماتی آن بوده و مساحت فاز اول آن864 هکتار است و در حال حاضر تنها یک واحد تولیدی در آن مستقر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtq9y.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما