سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 90140
منبع : خبرگزاری تسنیم

نیازمند اقدامات سختگیرانه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل کرونا هستیم

قم نيوز : معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: لازمه تامین به موقع ماسک، نظارت مستمر از سوی مدیران بر روند تولید و توزیع است.
نیازمند اقدامات سختگیرانه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل کرونا هستیم
نیازمند اقدامات سختگیرانه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل کرونا هستیم
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزایش ابتلا به کروناویروس را خطری جدی دانست و اظهار داشت: رعایت بهداشت یک وظیفه شرعی و انسانی در مواجهه با کروناست تا بتوانیم از انتقال این ویروس در سطح وسیعی از جامعه جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: نیازمند دستورالعمل‌ها و اقدامات سختگیرانه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنترل کرونا هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از اقلام ضروری در کنترل این بیماری، استفاده از ماسک در ترددهای داخل شهری و مراجعه به ادارات و سازمان‌ها و بانک‌ها در جهت دریافت خدمات و یا حضور در اماکن سرپوشیده و در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی است.

سلیمان پور بیان کرد: امروز یکی از اولویت‌های مهم، جلوگیری از کمبود ماسک در بازار بوده و لازمه تامین به موقع ماسک، نظارت مستمر از سوی مدیران بر روند تولید و توزیع است، در این خصوص جلساتی پیرامون ساماندهی وضعیت تولید و صدور و تمدید مجوزها و رفع موانع در تولید انبوه ماسک برگزار و مصوباتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

تولید ماسک ارزان و دسترسی و توزیع آسان مردم در سطح شهر مورد تاکید است

وی عنوان کرد: تولید ماسک ارزان و فراوان و همچنین توزیع صحیح در مراکز و دسترسی آسان مردم در سطح شهر مورد تاکید است و در این باره اقداماتی انجام شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم خاطرنشان کرد: متخصصان، پزشکان و کادر درمان، استفاده از ماسک را به عنوان بهترین راه مقابله با کرونا توصیه می کنند، همکاری و مشارکت مردم راهگشای بسیاری از مسائل است و می‌تواند در مدیریت این بحران، ما را یاری نماید.

وی اظهار داشت: عادی شدن شرایط در روزهایی که با افزایش شیوع کرونا مواجه هستیم یک خطر جدی است و رسانه‌ها در جهت اطلاع‌رسانی وسیع و آگاهی‌بخشی به مردم در پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وظایف سنگینی دارند.

سلیمان پور گفت: پرهیز از اجتماعات غیرضروری و به حداقل رساندن برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی و کاهش حضور در اجتماعات و توجه به محدودیت‌ها و ساماندهی وضعیت تولید و توزیع اقلام بهداشتی به ویژه ماسک از جمله راهکارهای مهم در کنترل کروناویروس است.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت ارائه خدمات در ادارات و سازمان‌ها به مراجعه‌کنندگانی که ماسک زده‌اند باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اگر مراجعه‌کننده‌ای ماسک به همراه ندارد، از همان جا ماسک مورد نیاز را تحویل بگیرد، هر چند توصیه می‌کنیم شهروندان در جهت استفاده از خدمات بدون ماسک مراجعه نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم عنوان کرد: وقتی حفظ سلامتی با رعایت چند نکته ساده امکان‌پذیر است نباید به دلیل کوتاهی و یا عدم آگاهی شهروندانف شاهد آلوده شدن تعداد کثیری از شهروندان به این ویروس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت زیرساختهای دولت الکترونیک و استفاده از سیستم‌ها و سامانه‌های هوشمند و فضای مجازی در ارائه خدمات، راهکاری مهم در کاهش مراجعات مردمی است که باید دنبال شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzf0n.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما