چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 90157
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون شهردارقم:

۶۰۰ تاکسی قم به سامانه پرداخت الکترونیکی مجهز شدند

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم،گفت: سامانه پرداخت الکترونیکی بااستفاده از کدکیو آر در۶۰۰ تاکسی درون شهری قم نصب شده‌است و این سامانه به زودی فعال می‌شود.
۶۰۰ تاکسی قم به سامانه پرداخت الکترونیکی مجهز شدند
۶۰۰ تاکسی قم به سامانه پرداخت الکترونیکی مجهز شدند
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع در سالن کرامت استانداری قم، با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فناروی اطلاعات شهرداری قم افزود: توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی برای تحقق شهر هوشمند درسال‌های اخیر در دستور کار مجموعه شهرداری قرار گرفته است.

وی گفت: ایجاد بستر دوسویه با شهروندان، حمایت از مشاغل و کسب و کارهای درون شهری، ایجاد پنج درگاه‌های دسترسی شهروندان به خدمات الکترونیکی، نصب سامانه‌های پرداخت الکترونیکی هزینه تاکسی های درون شهری، اجرای طرح مهم «قم کارت» و تجمیع تمام کارت‌های خدمات شهروندی درداخل شهر از جمله برنامه‌های انجام شده برای الکترونیکی کردن خدمات در شهرداری قم می‌باشد.

سامع ادامه داد: پرتال اصلی تجمیع کننده خدمات شهرداری، میز خدمت الکترونیکی، شبکه الکترونیکی خدمات هوشمند به عنوان اولین شبکه الکترونیکی کشور،سامانه ۱۳۷ شهرداری و همچنین سامانه نقشه نمای شهری قم از جمله پرتال های ایجاد شده برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان قم است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم، اظهار داشت: بیش از ۳۰ خدمت بر روی میز خدمت الکترونیکی شهردای قم ارائه می‌شود که این سامانه از طریق بستر وب و تلفن‌های همراه قابل استفاده‌است.

سامع با بیان اینکه ۱۱ دسته خدمت خاص از ابتدای شیوع کرونا به صورت الکترونیکی ارائه شده‌است، افزود: از ابتدای شیوع کرونا ۱۴ هزار نفر از خدمات خاص ارائه شهرداری دراین سامانه شامل ارتباط با مراکز درمانی، ایجاد ارتباط آنلاین با پزشکان و مراکز درمانی استان استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۶ هزار مورد درخواست شهرسازی در شهرداری قم ثبت می شود، گفت: ۷۰ درصد از این آمار ها مربوط به استعلام‌های بانک و دفاتر اسناد رسمی می‌شود که الکترونیکی کردن این خدمات بسیار ضروری است که با الکترونیکی کردن این خدمات ۷۰ درصد حجم مراجعات قم کاهش می‌یابد.

معاون شهرداری قم با اشاره به راه اندازی سامانه همیار بازیافت اظهار داشت: تاکنون ۷۷ هزار خانواده عضو سامانه همیار بازیافت شده‌اندکه باتحویل بازیافت خود به مراکز جمع آوری بازیافت، امتیازهایی برای آنان درنظر گرفته می‌شود.

سامع، اظهار داشت: راه اندازی شبکه اجتماعی خدمات هوشمند با عنوان اختصاری «شاخه» از دیگر اقدام‌های شهرداری قم برای الکترونیکی کردن خدمات این شهردرای است که با عضویت در این سامانه علاوه بر استفاده از آن برای ارتباط های اجتماعی، امکان بهره گیری از خدمات شهرداری وجود از طریق این شبکه اجتماعی فراهم شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcbz8b9.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما