چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : 90175
منبع : خبرگزاری تسنیم

طرح جامع مسکن طلاب تهیه ‌شد

قم نيوز : در پی نگرانی ‌آیت‌الله مکارم‌شیرازی از ‌کاستی‌های معیشتی طلاب، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه‌ ‌از تهیه و تصویب طرح جامع مسکن طلاب خبر داد.
در پی نگرانی ‌آیت‌الله مکارم‌شیرازی از ‌کاستی‌های معیشتی طلاب / طرح جامع مسکن طلاب تهیه ‌شد
در پی نگرانی ‌آیت‌الله مکارم‌شیرازی از ‌کاستی‌های معیشتی طلاب / طرح جامع مسکن طلاب تهیه ‌شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ربانی امروز در تماس با دفتر آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان گزارشی از اقدامات این مرکز جهت ارائه خدمات به طلاب و رفع مشکلات معیشتی آنان ارائه کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل مسکن طلاب افزود: مرکز خدمات از سال 80 با تأسیس موسسه عمران نورگستر اقداماتی را برای رفع مشکل مسکن طلاب آغاز کرد و ساخت مجتمع‌های مسکونی هزاره یک تا 10، مجتمع مسکونی 15 خرداد و 192 واحدی در شهر مقدس قم و 5 هزار واحد مسکونی در استان‌های دیگر ازجمله اقدامات مرکز خدمات در تولید مسکن بوده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه  بیان کرد: مرکز خدمات با بهره مندی از ظرفیت‌های مسکن مهر و مسکن روستایی طی تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، تعداد 3 هزار نفر از روحانیون را در طرح‌های مسکن مهر و روستایی ثبت‌نام کرده و تا تحویل واحد به ایشان پیگیری کرد.

ربانی ادامه داد: با توجه به ضرورت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی جهت رفع مشکل و دغدغه تأمین مسکن طلاب و روحانیون ، طرح جامع مسکن که حاصل بررسی و مطالعه تجربیات گذشته و اقدامات و تدابیر سایر نهادهای در این زمینه و حاوی نظرها، انتقادها و پیشنهادهای صاحب‌نظران و متولیان امر مسکن در کشور است، تهیه و تصویب شد.

وی با اشاره به مبانی طرح جامع مسکن طلاب و روحانیون بیان کرد: حفظ ارزش‌های اسلامی و اصالت‌های حوزوی، رعایت زی طلبگی و هویت حوزوی، حفظ و تقویت ارتباطات مردم و روحانیت، تسهیل انجام وظایف و رسالت‌های روحانیون، حفظ کرامت انسانی، عدالت محوری، اتخاذ رویکرد فرهنگی در ارائه خدمت مسکن و اهتمام به توزیع متوازن روحانیون از جمله مبانی این طرح مسکن است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه  گفت: مدت 3 سال است که انعقاد قرارداد آنلاین با مراکز درمانی در دستور کار مرکز خدمات قرار گرفته است.

ربانی بیان کرد:  سال 96 تعداد مراکز آنلاین طرف قرارداد 157 مرکز بود ولی در سال 97 این مراکز به 799، در سال 98 به 1139 و در سال 99 به 1594 مرکز افزایش پیدا کرده و همچنان به صورت جدی پیگیر افزایش آن هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2550 مرکز درمانی در سراسر کشور با شرکت بیمه آسیا طرف قرارداد هستند، افزود: از این تعداد، 1594 مرکز به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه به مرکز خدمات و مابقی به صورت غیر آنلاین که با ارائه معرفی‌نامه در حال خدمت‌رسانی به طلاب معزز سراسر کشور می‌باشند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: مراکز بیمارستانی، تصویربرداری، آزمایشگاهی و دندانپزشکی که در آنها خدمات بیمه‌ای به صورت معرفی‌نامه آنلاین ارائه می شود.

ربانی خاطرنشان کرد: مراکز درمانی و خدماتی جدیدی که بیمه‌ها معمولاً در این مراکز، خدمات آنلاین ارائه نمی‌دهند همانند، مراکز فیزیوتراپی، داروخانه‌ها و مراکز خرید عینک طبی طرف قرارداد با بیمه آسیا نیز در لیست قرار گرفته و طلاب عزیز می‌توانند جهت دریافت خدمات به این مراکز نیز مراجعه کنند.

در این تماس آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان نیز از فعالیت‌های مجدانه و مخلصانه مرکز خدمات تشکر نمودند و توفیقات روزافزون را از درگاه الهی برای آن مجموعه خواستار شدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbs8b9.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما