پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 90180
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم مطرح کرد؛

افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی قم با کشت گلخانه ای

قم نيوز : پورمیدانی گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در قم علاوه بر کاهش حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی استان، افزایش قابل‌توجه سطح تولید محصولات این بخش را نیز در پی دارد.
افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی قم با کشت گلخانه ای
افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی قم با کشت گلخانه ای
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشت گلخانه‌ای در فرآیند توسعه کشاورزی استان جایگاه بالایی دارد چراکه اکثر تنش‌های محیطی و دمایی در گلخانه مدیریت می‌شود و دسترسی اطمینان‌بخش به سطح قابل‌توجهی از محصول را فراهم می‌سازد.

او افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای همچنین شرایط را برای تنظیم بهتر بازار و صادرات محصولات بخش کشاورزی استان هموارتر می‌کند.

او ادامه داد: کاهش هزینه‌های تولید محصول به‌خصوص در بخش تامین آب از دیگر مزیت‌های کشت گلخانه‌ای است که ارزش آن در شرایط آب و هوایی قم بسیار قابل توجه است.

پورمیدانی با اشاره به این‌که امسال ۲۰ هکتار گلخانه جدید دراستان ایجاد می‌شود، گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم است که مطابق با راهبرد تغییر الگوی کشت استان به‌منظور افزایش کمی و کیفی سطح تولید‌های بخش کشاورزی قم دنبال می‌شود.

او بیان کرد: برای ایجاد ۱۲۰ هکتار گلخانه در استان نیز مجوز و پروانه‌های لازم صادر شده‌است که با تامین اعتبارات لازم می‌توانیم شاهد جهش چشمگیر در این بخش باشیم.

او ادامه داد: تقویت تعاونی گلخانه‌داران استان و تلاش برای تولید محصولات گلخانه‌ای مرغوب و باکیفیت از دیگر نکات موردتوجه سازمان جهاد کشاورزی قم در این رابطه است.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchvznw.23nv6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما