پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 90181
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
استاندار قم مطرح کرد:

قم آمادگی مرکز تولید چادر مشکی در سطح بین‌ الملل را دارد

قم نيوز : سرمست گفت: قم این جایگاه و اهمیت را دارد که در زمینه برندسازی و هویت مرکز تولید پارچه و چادرمشکی در کشور باشد و در سطح بین الملل این موضوع جا بیفتد.
قم آمادگی مرکز تولید چادر مشکی در سطح بین‌ الملل را دارد
قم آمادگی مرکز تولید چادر مشکی در سطح بین‌ الملل را دارد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم درنشست با سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برای استقرار هر صنعتی در هر استانی برخی پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی نیاز است، هر استان، شهرستان و شهری اگر بخواهد هویت پیدا کند باید با شاخص‌های فرهنگی ارتباط برقرار کند.

او با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ افزود: مقام معظم رهبری دغدغه‌هایی را مطرح می‌کنند که مهم‌ترین آن دغدغه فرهنگی است و در این زمینه موضوع عفاف و حجاب مهم است.

استاندار قم بیان کرد: امروز برای ما قابل قبول نیست که در زمینه حجاب مشوق چادر مشکی باشیم، ولی نیاز خود را از ژاپن و کره تامین کنیم بلکه باید مصرف خود را تولید کرده ودر این زمینه باید با ارتقای کیفیت با نمونه خارجی رقابت داشته باشیم.

سرمست عنوان کرد: از نظر زمان و مکان و موقعیت هر گونه حساب کنیم قم این جایگاه و اهمیت را دارد که در زمینه برندسازی و هویت مرکز تولید پارچه و چادرمشکی در کشور باشد و در سطح بین المللی این موضوع جا بیفتد.

او افزود: در طول سال بیش از ۲۰ میلیون مسافر و زائر به شهر مقدس قم می‌آیند و این موضوع سبب می‌شود که سوغات زائران چادر باشد، برخی از سازمان‌ها نظیر آستان قدس، ستاد فرمان امام و بنیاد مستضعفان می‌توانند در زمینه احداث کارخانه چادر مشکی در استان همکاری داشته باشند.

استاندار قم بیان کرد: از نظر بُعد حمایتی مطئن باشید که نهایت پشتیبانی را در قالب شهرک‌های صنعتی و شهرک شکوهیه انجام می‌دهیم و هر جا نیاز به تقویت باشد حمایت می‌کنیم، همچنین نماینده صمت در استان نیز آمادگی و حمایت لازم را انجام می‌دهد، اگر مطالعه دقیق در زمینه پتانسیل و ظرفیت‌های قم انجام شود یکی از محور‌های توسعه قم بُعد صنعتی است.

سرمست عنوان کرد: از سازمان گسترش انتظار داریم علاوه بر چادر مشکی در سایر واحد‌های تولیدی نیز پیش قدم شود و جای سازمان گسترش در صنعت قم خالی است، این موضوع در حالی است که قم قطب صنعتی شده است و آینده آن از تمام استان‌هایی که پیرامون تهران قرار دارند نیز روشن‌تر است و همچنین توجیه اقتصادی دارد.

او عنوان کرد: در زمینه تولید کارخانه چادر مشکی از نظر ما اعلام آمادگی وجود دارد، ولی حلقه مفقوده سرمایه گذار است که باید ضمن شناسایی ارزیابی مناسبی انجام شود و کسی که سابقه مناسبی در زمینه سرمایه گذاری در استان دارد در اولویت باشد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcizza3.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما