قم نيوز : یک باند حرفه‌ای سرقت خودرو در قم که پس از جعل پلاک و سند و دست‌کاری در مشخصات خودروهای سرقتی، آن‌ها را به فروش می‌رساندند، شناسایی و منهدم شد.
انهدام باند سارقین در قم و استرداد 20 دستگاه خودروی سرقتی به مالکین / عکس تزیینی است.
انهدام باند سارقین در قم و استرداد 20 دستگاه خودروی سرقتی به مالکین / عکس تزیینی است.
به گزارش قم نیوز، فاطمه صنعتگر، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت خودروهای مدل بالا در سطح استان و عدم کشف آنها، بلافاصله شناسایی سرنخها و شگرد سارقین در دستور کار قرار گرفت.

دادیار شعبه ۲۲ دادسرای مرکز استان قم افزود: در تحقیقات اوّلیّه مشخّص شد اعضای این باند در ابتدا خودرو‌های تصادفی و سوخته را در نقاط مختلف کشور خریداری کرده و پس از انتقال آنها به دو گاراژ در مناطق حاشیه ای شهر قم، با سرقت خودروی مشابه از اسناد و مدارک خودرو‌های خریداری شده سوء استفاده می‌کنند و با جابجایی و تغییر اصالت و ارکان اساسی خودرو مانند تغییر شاسی و موتور و پلاک، آنها را به عنوان خودر‌های سالم می‌فروشند.

وی افزود: با توجّه به شگرد خاصّ متهمان که به روش سند نمره کردن شهرت دارد، شناسایی و دستگیری آنان امری پیچیده بوده که با صدور دستور قضایی و عملیّات غافلگیرانه مأمورین پلیس آگاهی قم، سه نفر از متّهمین بازداشت و تعداد زیادی خودروی تصادفی و قطعات خودروهای مسروقه و تعدادی خودروی سرقتی با پلاک جعلی کشف شد. تاکنون مالکین تعداد 20 دستگاه از آنها شناسایی و خودروها تحویل آنها شده و تحقیقات جهت شناسایی سایر مالکین و مالباخته ها ادامه دارد.

صنعتگر خاطرنشان کرد: متهمین دستگیر شده با قرار بازداشت موقّت به زندان معرّفی شده اند و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سایر متهمین و افراد مرتبط با پرونده ادامه دارد و کسانی که قصد دست درازی به اموال مردم را دارند باید بدانند برخورد قاطع قضایی در انتظار آنان است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcba8b9.rhbgwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما