دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 90267
منبع : خبرگزاری ايرنا

ستاد تسهیل پلی برای عبور تولیدکنندگان قمی از مشکلات

قم نيوز : تشکیل و فعالیت مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قم و اهتمام مسئولان استان برای حمایت از فعالان اقتصادی در جلسات آن،‌ همچون پلی است که تولیدکنندگان در سال جهش تولید برای عبور از مشکلات به آن امید دارند.
ستاد تسهیل پلی برای عبور تولیدکنندگان قمی از مشکلات
ستاد تسهیل پلی برای عبور تولیدکنندگان قمی از مشکلات
به گزارش قم نیوز جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درقم هر هفته و به‌صورت مستمر با حضور مسئولان ارشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین نمایندگان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان تشکیل و برای رفع مسائل و مشکلات مطرح‌شده،‌ تصمیم‌گیری می‌شود، ازجمله مزایای این جلسات در قم،‌ تشکیل یک هفته در میان آن در مکان استقرار واحدهای تولیدی فعال استان است که آشنایی هرچه بیشتر مسئولان با مشکلات فعالان اقتصادی و درک شرایط آنان از نزدیک را درپی دارد.

تصمیم‌های گرفته‌شده در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان باید توسط دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های اداری،‌ بانک‌ها و سایر نهادهای مرتبط اجرایی شود که همین موضوع تاکنون موجب عملیاتی شدن اکثر مصوبه‌های این ستاد، شده‌است.

مشاهده این روند و اهتمام مسئولان استان برای حل مشکلات تولیدکنندگان، گره‌گشای کار بسیاری از فعالان اقتصادی در قم بوده و باعث شده تا آنان بتوانند باوجود سختی‌های موجود به کسب‌وکار خود ادامه و حتی آن را ارتقا دهند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت وجود و تشکیل جلسات ستاد تسهیل استان است.

در همین رابطه خبرنگار ایرنا به بررسی نظر شماری از مسئولان استان پیرامون اهمیت حمایت از تولیدکنندگان در جریان فعالیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اهداف آن در قم پرداخت.

پرداخت تسهیلات رونق تولید درقم سرعت گیرد

استاندار قم پیرامون این موضوع گفت: به‌منظور حمایت بیشتر از فعالان اقتصادی در سال جهش تولید،‌ فرایند پرداخت تسهیلات رونق تولید در این استان باید سرعت گیرد.

بهرام سرمست در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم با اشاره به اهمیت پرداخت به‌موقع تسهیلات در حفظ و ارتقا وضعیت تولید و اشتغال استان، افزود:‌ باید دلایل عدم جذب و پرداخت برخی پرونده‌های معرفی‌شده توسط بانک‌های عامل استان بررسی و مشخص شود.
وی بیان داشت: همچنین لازم است تا عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید به‌صورت ماهانه مورد پایش قرار گیرد.
استاندار قم خاطرنشان کرد: گزارش‌های رونق تولید توسط دفتر سرمایه‌گذاری استان رصد و نسبت به رفع مشکلات ایجادشده اقدام شود.

وی اضافه کرد: استانداری قم در رصد برنامه‌های اجراشده دستگاه‌های اجرایی در رابطه با رونق تولید به دنبال مچ‌گیری نیست اما با رصد و پایش، اهداف رونق تولید تحقق پیدا خواهد کرد.

به گزارش قم نیوز سرمست خاطرنشان کرد: باید راستی آزمایی نسبت به اجرای مصوبات در خصوص واحدهای صنعتی بازدید میدانی شده صورت گیرد.
وی گفت: با رصد و پایش مصوبات در رابطه با واحدهای صنعتی نتیجه اقدامات استان در چارچوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشخص می‌شود.

خط قرمز مسئولان قم حفظ اشتغال موجود است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز دراین زمینه گفت: حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از رکود و تعطیلی حتی یک واحد تولیدی خط قرمز و نقطه تلاقی اشتغال و سرمایه‌گذاری قم است.

مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: رفع موانع تولید و تسهیل در امر اشتغال و سرمایه‌گذاری، جهت‌گیری کارگروه ستاد تسهیل استان است.
وی با ابراز رضایت از روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در قم گفت: شیوه و شکل پرداخت تسهیلات و معرفی پرونده‌های متقاضی در چارچوب دستورالعمل‌ها در قم عملیاتی می‌شود.
غضنفری خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات رونق تولید با بهره ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که با مدیریت منطقی مدیران واحدهای تولیدی می‌تواند منشأ تولید و افزایش بهره‌وری و اشتغال شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: همچنین از محل تبصره بند الف ماده ۱۸ تسهیلاتی با سود بهره کمتر از ۱۸درصد نیز به واحدهای تولیدی اختصاص‌یافته که فرصت مطلوبی برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال استان به وجود آورده است.
وی بیان کرد: تسهیلات پرداخت ‌شده از این محل تا ۶ درصد کمتر از نرخ تسهیلات ۱۸ درصدی رونق تولید به واحدهای صنعتی استان پرداخت خواهد شد.
وی اظهار داشت: ارتقای واحدهای تولیدی که زیر ظرفیت واقعی اشتغال مشغول فعالیت هستند از رویکردهای مهم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است.
غضنفری بیان کرد: همچنین ارتقای اشتغال و تولید در واحدهای فعال و واگذاری واحدهای تملیکی به جلوگیری از رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی از هدف‌گذاری‌های مهم استان در این خصوص است.
 

چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از زمان ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ تاکنون،‌ بیش از سه هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت‌ شده‌است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در این مدت ۱۰۵ واحد صنعتی فعال در استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ پنج هزار و ۶۳۴ میلیارد به بانک‌های عامل معرفی شد که تاکنون مبلغ سه‌هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرارگرفته و روند پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که مبلغ موردنظر بدون درنظر گرفتن تسهیلاتی است که به‌صورت پرداخت مستقیم در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته است،‌ گفت: تسهیلات متنوعی برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان استان توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود که تسهیلات رونق تولید بخشی از آن است.

وی ادامه داد: همچنین درمجموع در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در بخش تسهیلات رونق تولید، انتقالی سال ۹۷ و پرداخت مستقیم، حدود هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در قم پرداخت‌شده است.

سیجانی گفت: قم از استان‌های موفق کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید است و تاکنون با پرداخت این تسهیلات، بخش اقتصادی به‌خصوص حوزه اشتغال و تولید استان روند رو به رشدی داشته است.

وی بیان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قم با حضور استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مستمر و هفتگی در ستاد و همچنین در مکان استقرار واحدهای تولیدی استان برگزار و مصوبات آن برای حل مشکل‌ فعالان اقتصادی در زمان کوتاهی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در قم به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد توسعه اقتصادی استان موردتوجه مسئولان است و در این زمینه طی سال‌های اخیر اقدام‌های عملی قابل‌توجهی صورت گرفته که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت و در گردش موردنیاز فعالان اقتصادی است.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.  

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcd5x0n.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما