چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 90323
منبع : خبرگزاری فارس

۵۰۰ دستگاه اتوبوس در قم نوسازی می‌شود

قم نيوز : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از امضای تفاهم‌نامه برای بازسازی ۵۰۰دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین شهرداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه بودجه بعد از شهر تهران و اصفهان در قم امضاشده است.
۵۰۰ دستگاه اتوبوس در قم نوسازی می‌شود
۵۰۰ دستگاه اتوبوس در قم نوسازی می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با تأکید بر لزوم بازسازی اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: با توجه با افزایش قیمت اتوبوس‌ها تا سقف دو میلیارد تومان باید به سمت بازسازی اتوبوس‌ها حرکت کنیم.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه برای بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین شهرداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه بودجه بعد از شهر تهران و اصفهان در قم امضاشده و امکانی برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی فراهم کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عدد اختصاص داده‌شده به هر خودرو را ۲۶۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این مبلغ با بازپرداخت پنج‌ساله و کارمزد ۴ درصد برای هر دستگاه اتوبوس و با توجه به میزان بازسازی اختصاص داده می‌شود.

وی آورده شهرداری در این تفاهم‌نامه را ۲۰ درصد دانست و خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد نیز از تبصره ۱۸ در صندوق کارآفرینی گذاشته‌شده و این وام به کسانی که شرایط آن را داشته باشند پرداخت می‌شود.

ذاکریان از امضای قرارداد یک‌ساله به ازای هر ۳۰ میلیون تومان هزینه خبر داد و بیان کرد: به ازای هر ۳۰ میلیون تومانی که برای بازسازی اتوبوس هزینه می‌شود طی تعهد محضری یک سال تعهد خدمت به شهرداری داده می‌شود.

وی بازسازی ۱۷۰ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی را در قالب همین امکان عنوان و مطرح کرد: با توجه به امکان به وجود آمده تا سقف ۳۰۰ دستگاه دیگر نیز فرصت بازسازی اتوبوس‌ها وجود داشته و بخش خصوصی می‌تواند از این شرایط استفاده کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: قرارداد منعقدشده با بخش خصوصی برای بازگشت به چرخه خدمات‌رسانی در ناوگان اتوبوسرانی بر مبنای پیمایش محور بوده و امیدواریم در کمترین زمان این تفاهم‌نامه به قرارداد رسمی تبدیل شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgww9y.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما