چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 90325
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون مرکز بهداشت شهرستان قم:

بیماران کرونایی ۷۲ ساعت پس از بهبودی می‌توانند از قرنطینه خارج شوند

قم نيوز : معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: بیماران کرونایی ۷۲ ساعت از بهبودی کامل می‌توانند از قرنطینه خارج شوند و به زندگی عادی بازگردند.
بیماران کرونایی ۷۲ ساعت پس از بهبودی می‌توانند از قرنطینه خارج شوند
بیماران کرونایی ۷۲ ساعت پس از بهبودی می‌توانند از قرنطینه خارج شوند
به گزارش قم نیوز دکتر محمدجواد باقریان افزود: مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در منزل شرایطی خاصی را می‌طلبد، زیرا کرونا بیماری است که از طریق تماس با ذرات تنفسی به فرد دیگر منتقل می‌شود، بهترین راه پیشگیری قطع تماس بیماران و سایر ساکنان منزل است.

وی با تاکید بر قرنطینه بیماران در منزل، اضافه کرد: اتاق فرد بیمار باید مجزا از سایر افراد و تا ۷۲ ساعت پس از بهبودی کامل در قرنطینه باشد.

وی با بیان این‌که اتاق مجزا باید شرایط خاص از جمله تهویه و دمای مناسب دارا باشد، ادامه داد: سرویس بهداشتی بیمار باید مجزا باشد،‌ درصورتی‌که خانه‌ای فقط یک سرویس بهداشتی دارد، ۲ ساعت پس از استفاده بیمار باید ضدعفونی شود.

باقریان خاطرنشان کرد: بهترین ضدعفونی‌کننده برای سرویس بهداشتی، مایع سفیدکننده یک‌پنجم است که با یک پیمانه سفیدکننده و پنج پیمانه آب به دست می‌آید.

وی تاکید کرد: فردی که دارای بیماری زمینه‌ای نیست، می‌تواند با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی مراقب بیمار کرونایی باشد و سایر افراد باید فاصله خود را با بیمار حفظ کنند.

به گفته وی، ظروف غذایی و رختخواب بیمار باید مجزا باشد و لباس‌های بیمار باید در آبی با دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر شسته شود.

معاون مرکز بهداشت شهرستان قم خاطرنشان کرد: بیمار می‌تواند در مدت قرنطینه با تماس‌های تلفنی و ارتباط از طریق فضای مجازی با دوستان و اقوام در ارتباط باشد تا از نظر روانی دچار آسیب نشود.

وی افزود: درصورتی‌که بیمار کرونایی ورزش‌های روزانه را به‌صورت مرتب انجام دهد، بهبودی کامل و بازگشت به شرایط عادی زندگی سریع‌تر حاصل می‌شود.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciwpa3.t1aur2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما