پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : 90365
منبع : خبرگزاری فارس

جوانان به امر ازدواج تشویق شوند

قم نيوز : کارشناس مسائل دینی با تأکید بر تشویق جوانان به امر ازدواج و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم گفت: مسؤولان باید به این امر توجه کنند زیرا برخی از این خلأ و مشکل مربوط به آنها است.
جوانان به امر ازدواج تشویق شوند
جوانان به امر ازدواج تشویق شوند
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام حامد کاشانی چهارشنبه شب در برنامه هلهله فرشته‌ها که در گلزار شهدای علی بن جعفر برگزار شد، با بیان اینکه نباید اجازه دهیم اصل و فرع در امور خانواده جا به جا شود، اظهار کرد: شوهر باید برای خانواده تلاش کند و مناعت طبع داشته باشد. این احتمال وجود دارد که همسر ثروت و تحصیلات چندانی نداشته باشد ولی باید بتواند زندگی متوسط را با تلاش تأمین کند.

وی با بیان اینکه مرد به عنوان مدیر خانواده باید «عاشروهن بالمعروف» باشد، گفت: محبت و مشورت به اندازه‌ای باشد که خانواده و همسر تصمیمات را با طیب خاطر بگیرند. لازم است مردان در امر ازدواج قابل اعتماد و اتکا باشند و بخشی دیگر از معیارها شامل توانایی عملی، مهارت و تجربه است.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: اگر زن و شوهر در زندگی خود همدیگر را متعلق به امیر مومنان(ع) بدانند و اساس رفتار بر مهربانی باشد، موارد دیگر حل می‌شود.

وی با تأکید بر تشویق جوانان به امر ازدواج و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم گفت: مسؤولان باید به این امر توجه کنند و برخی از این خلأ و مشکل مربوط به آنها است. آرامش زمانی محقق می‌شود که در موعد مقرر تأهل صورت گیرد.

در این مراسم زوج جوانی به عقد یکدیگر درآمدند و همچنین کتاب هلهله فرشته‌ها به منظور مطالعه زوج‌های جوان معرفی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccp1qo.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما